- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Smal men stark
Jag och en kompis diskuterade hur man ska träna för att vara så smal men så stark som möjligt. Hur man helt enkelt gör för att inte se speciellt tränad ut, men ändå vara stark. Är det möjligt? På vilket sätt bör man träna?
T.ex. ha storlek M i kläder och väga runt 72-75, men ändå vara stark. Detta till en längd av 180-185. Nu kan det ju se olika ut från fall till fall och förbehåller mig rätten att det kan uppfattas som en flumfråga där diverse lustigkurrar gärna finner utlopp för att vara just lustiga, men skulle ändå vara glad för seriösa svar.
Det generella tipset är att träna med väldigt tunga vikter, och (om det behövs) mycket vila.
Ett populärt upplägg är t.ex. 3 rep x 3 set
Frågan är väll vad som är ”att vara stark” för dig..der varierar ju väldigt från individ till individ vad som klassas i den kategorin.
Men såvitt jag förstått så kör styrkelyftare oftast många set med lågt reps intervall (1-5reps) för att träna just styrka, och som nämns ovan, med lång vila mellan seten.
Ät på kaloribalans eller strax under. Träna tungt, ofta, lagom volym och med lång vila mellan seten.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY