Snabb hjälp ! Kan jag gymma idag ?

Home Forums Allmänt om gymträning Snabb hjälp ! Kan jag gymma idag ?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej
    Har rätt så ont i bröstet o ryggen, har ibland ont när jag andas.
    Tränade bröst o triceps i 2h igår o vill träna rygg/biceps idag ?

Tror ni jag kan eller är det farligt ? som sagt har ont i ryggen, eller känns allafall som att jag måste sträcka på den fast kommer inga ljud längre. Den känns helt spänd.

16 år kille

Tacksam för snabb hjälp !

Du kan ju börja med att sluta att träna dina muskelgrupper i 2h.

Jag själv skulle rekommendera att du inte tränar eftersom att du har ont. När du har ont så säger din kropp ifrån och då ska du inte träna.

Det är min rekommendation.

CryptoN wrote:
    Du kan ju börja med att sluta att träna dina muskelgrupper i 2h.

Jag själv skulle rekommendera att du inte tränar eftersom att du har ont. När du har ont så säger din kropp ifrån och då ska du inte träna.

Det är min rekommendation.

Jag kan lova att 2h är INTE vad jag brukar, men tog lång tid för att köra triceps eftersom att vissa grejer var upptagna och jag gjorde

20set bröst+20set triceps. Är det för mycket/lite ?

barcelona09 wrote:
    Jag kan lova att 2h är INTE vad jag brukar, men tog lång tid för att köra triceps eftersom att vissa grejer var upptagna och jag gjorde

20set bröst+20set triceps. Är det för mycket/lite ?

Om jag får säga det själv: JA, det för mycket. Håll dig istället till 4-6, 6-8 eller 8-12.

Dumt att träna om det tar sjukt att andas tycker jag!

Om du nu absolut måste träna idag så gör bara såna övningar som inte tar sjukt.

Angående mängden så tror jag att var och en vet bäst hur många set man klarar av.

Själv brukar jag köra allt mellan 6 set och ibland upp mot 20 set, beroende på hur tungt man tränar.

Johnny Furu wrote:
    Dumt att träna om det tar sjukt att andas tycker jag!

Om du nu absolut måste träna idag så gör bara såna övningar som inte tar sjukt.

Angående mängden så tror jag att var och en vet bäst hur många set man klarar av.

Själv brukar jag köra allt mellan 6 set och ibland upp mot 20 set, beroende på hur tungt man tränar.

Aha, har mest svårt o andas när jag sträcker på bröstet dock, vad kan det betyda ? Ska ju träna rygg o biceps så kanske går ändå ?

Tack för svaren :emo-thumb

Du dör ju inte av att missa en träning? ibland får/ska man ta lite vila från gymmet speciellt när kroppen säger ifrån.

Jag lägger min röst på att du vilar med en pizza och en folköl :)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.