Home › Forums › Allmänt om gymträning › Söker dedikerad träningskompis, behöver vägledning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juli, 2012 at 16:30 #97774Anonym anvandareMember19 juli, 2012 at 16:31 #1065526Anonym anvandareMember
Hej alla!
Syftet med denna tråd är att öppna upp en liten diskussion kring hur man kan komma i kontakt med andra som har liknande målsättningar och intresse för att gymma. De flesta tycker säkert att detta inte alls borde vara ett problem – borde ju drälla av likasinnade på stadens alla gym? Det är ett problem för mig, ett stort och rätt frustrerande problem, och finns säkert några som känner likadant
Träningen är mitt enskilt största intresse. Jag stormtrivs på gymmet, men känner mig för det mesta otroligt ensam då jag går dit själv. Tycker det sociala spelet är svårt innan man väl börjat ”känna varann” lite och det tar emot väldigt hårt att bara börja snacka helt spontant med andra man inte känner sen innan, dvs ta kontakt. Känner en form av isolering/anonymitet skulle man kunna säga, men fungerar helt utmärkt socialt de gånger jag haft vänner att dra dit med och träna. Kan tänka mig att detta fenomen är lite typiskt i Stockholm där jag bor, dvs anonymiteten och intrycket av att man kanske ”inte riktigt har alla hästar i stallet” när man försöker ta kontakt bara rätt upp och ner.
Väldigt få av mina vänner tränar lika dedikerat som jag. Ibland och då framför allt på helgen kan det hända att jag spenderar så mycket som 3-4 timmar på gymmet vid ett och samma tillfälle. Jag tränar då på ganska hög belastning så visst blir det en del vila mellan seten, men jag ”lallar” inte som man skulle kunna tro när man hör hur länge jag varit där. Jag tränar väldigt seriöst, med målsättningen att framför allt öka i styrka.
Det MÅSTE ju finnas folk där ute i min situation som skulle kunna tänka sig att skapa en ren ”träningsbekantskap” och trivs lika bra på gymmet, har ungefär samma ambitioner som jag osv. Finns kanske rentav några här? Eller har nån någon annan idé om hur jag på ett enkelt sätt kan komma i kontakt med andra, där syftet förutom gymträning som det hela kretsar kring är social kontakt på gymmet?
27 juli, 2012 at 17:05 #1066012Anonym anvandareMemberFått ett givande svar från en hängiven styrketränande, så bumpar denna!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.