Split vs Halvkroppspass?

Home Forums Allmänt om gymträning Split vs Halvkroppspass?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Finns säkert 543400 trådar om detta redan men provar ändån:whistle:

Jag har kört en 3-split för något år sedan typ såhär:

Mån: Ben, vader, mage

Tis: Rygg, biceps

Ons. Vila

Tors: Bröst, axlar

Fre: Ben, vader, mage

Funkade bra till en början men sen efter 5-6 månader så började jag bli stel i nacken, fick yrsel och blev trött. Gick hos naprapat och det visades säg att jag var extremt stel/hård i baksida axlar. Blev lite bättre efter att ha gått ett par gånger hos honom så bestämde jag mig för att prova halvkroppspass istället för att se om det kändes bättre.

Det gick mycket bättre, jag blev av med yrseln och tröttheten. Fortfarande lite stel i axlarna men ändån betydligt bättre. Kört halvkroppspass fram tills typ 1 vecka tillbaka då jag gick tillbaks till split. Nu börjar problemet komma tillbaks:(

Anledningen till att jag vill köra split är för att jag ska få mer tid till var muskelgrupp. Känns så stressigt att köra igenom överkroppen på 1h tid.

Jag tror själv problemet ligger i bröstövningarna, spänner väl nacken på nått konstigt sett:|

Någon som känner igen fenomenet? Sen vad tycker ni jag ska göra? Gä över till halvkroppspass igen eller försöka få rätt med split:en?

Går det att bygga lika bra med halvkroppspass som split i längden? Vilka här kör halvkropps?

Oj, blev mycket text och många frågor:o Hoppas ni har tid att läsa igenom och svar på något iallafall.

Tack i förskott!
    /Chris

Klart att man kan bygga bra på halvkroppspass. Om inte uppdelningen med över- och underkropp känns riktigt bra så kan du prova att träna fram- och baksida.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.