Sprängda blodkärl i axlarna av stående vadpress

Home Forums Allmänt om gymträning Sprängda blodkärl i axlarna av stående vadpress

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70157
    #514899

    När jag kör stående vadpress får jag långa ränder på axlarna av sprängda blodkärl. Är det någon mer än jag som får det? Hur råder ni bot?

    #514900

    Både jag och min bror får det! Varje gång.. Gör ju inge ont heller tycker ja, lite skumt. Men efter ett par dagar så är märkena borta!

    #514901

    Jag får det av sömmen som går på axeln på tränings T-shirt. Kan det vara därfär du får märken. testa en tränings tröja utan sömmar.

    #514902

    Jag får det också varenda gång och har alltid fått. Verkar ju inte vara dödligt i alla fall eftersom jag fortfarande står upp. :emo-thumb

    #514903

    Jag fick alltid det förr från den gamla vadpressen på mitt gamla gym. Men de försvann alltid efter ett par dagar och inget som syns idag iaf. :)

    Det är nog lugnt, ytliga blodkärl är lätta att spräcka (blåmärken får man ju hela tiden) och inget att oroa sig över.

    #514904

    Ja, sömmen kan det nog vara. Det är precis där jag får märkena. Tack för alla svar. Skönt att jag kan fortsätta, stående känns mycket bättre än sittande.

    #514905

    Det är inga blodkärl som smäller för att ni kör lite stående vadpress, det är sömmarna som går längs med trapzen och axlarna som ger är märken. Dra på er en tröja utan sömmar uppe på trapzen/axlarna så kommer ni se att ni inte har några märken efter era vadpass! =)

    Mvh

    #514906
    stenis wrote:
    Det är inga blodkärl som smäller för att ni kör lite stående vadpress, det är sömmarna som går längs med trapzen och axlarna som ger är märken. Dra på er en tröja utan sömmar uppe på trapzen/axlarna så kommer ni se att ni inte har några märken efter era vadpass! =)

    Mvh

    Men alltså… snarare att är padsen på maskinen som skrapar mot trapzen och ger rivmärken oavsett sömmar på tröja. Jag lägger några handdukar emellan padsen och trapzen. Problemet nästan borta.

    //Micke

    #514907

    Jag får det också. Ser det inte som något problem.

    #514908
    Clark wrote:
    Jag får det också. Ser det inte som något problem.

    Inte jag heller, men första gången min tjej noterade dem var hon övertygad om att jag är otrogen och att detta var resultatet av vilt sex.

    hahaha :D

    #514909

    Jag får även det i hackliften, mkt läckert!

    #514910
    Indec wrote:
    Inte jag heller, men första gången min tjej noterade dem var hon övertygad om att jag är otrogen och att detta var resultatet av vilt sex.

    hahaha :D

    haha, lustigt! Min tjej kom med exakt samma anklagelse;)

    #514911
    PatrikBergman wrote:
    haha, lustigt! Min tjej kom med exakt samma anklagelse;)

    Haha, du måste vara en gedigen karl med andra ord :-D
    Undrar om det är hon som är paranoid eller jag som är störande flirtig med det täcka könet.

    :)

    #514912

    Jag har också fått den anklagelsen av både exet och nuvarande tjejen :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.