Starka nypor?

Home Forums Allmänt om gymträning Starka nypor?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

När jag kör marklyft så känner jag att greppet håller på att släppa på vägen ner. Vet ju att lindor och sådant finns för att hjälpa en få bättre grepp men eftersom jag är nybörjare så tänkte jag att det kanske är bättre att köra utan ett tag. Blir man starkare i greppet med tiden eller är det bara att inhandla hjälpgrejjorna redan nu i början?

MVH
    VanNuysCity

Du behöver inte köpa några hjälpgrejjer än.

Du blir starkare med tiden av marklyft.

Något som hjälpte mig till stakare nypor, är att avsluta pass med barholds (Hålla i en tung skivstång så länge man orkar)

Kör du det ett par ggr i veckan kommer få rejälare nypor :)

Jag körde farmers Walk 2 ggr i veckan i 3 år :) började med att knappt kunna lyfta och hålla 90 kg till att kunna lyfta 160 kg väskor och knalla med dom samt massvis med marklyft :)

ja man blir starkare med tiden, bara att nöta på

VanNuysCity wrote:
    Blir man starkare i greppet med tiden eller är det bara att inhandla hjälpgrejjorna redan nu i början?

Ja, du kommer automatiskt utveckla ett starkare grepp. Om du kör med lindor kommer du försumma den ”inbyggda” greppträningen i marklyftandet.

Martin Fyhr wrote:
    Något som hjälpte mig till stakare nypor, är att avsluta pass med barholds (Hålla i en tung skivstång så länge man orkar)

Kör du det ett par ggr i veckan kommer få rejälare nypor :)

Barholds is the shit.
    Gjorde under för min greppstyrka förrut också. Lasta på en vikt du kan hålla 30-40 s och låt den för guds skull inte glida ur greppet förräns du grinar.
    Kanske.. ett set två gånger i veckan?
    Även tunga latsdrag gör sitt för greppstyrkan.

Kalk kommer ge dig några kg ytterligare på stången kan jag nästan garantera.

ok ok tack för hjälpen :)

å andra sidan kan du köra med dragremmar EFTER att ditt grepp är helt facked, så att du tränar ryggens muskler med :-) Men låt det inte bli en ful ovana!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.