- This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Stärker högrepträning leder?
Som sagt, gör högrepsträning leder ”starkare”? Har kört lågrepträning drygt 4 månader i streck nu. Aldrig skadat mig men det känns ändå lite som om kroppen tar stryk. Så tänkte variera mig lite med högreps, och om det skulle vara så att högrepsträning ”förbereder” kroppen på tyngre träning så vore ju det kanon
bump
Högrepsträning i sig, stärker inte upp lederna mer än lågreps. Däremot är det alltid bra att variera mellan högreps och lågreps, i perioder.
Okej, men har kört lågreps ett tag nu utan skador som sagt men känner mig lite sliten i kroppen liksom. Det har alltså inget med leder att göra?
I stort sätt, så sliter all enformig träning en del på kroppen. Att variera träningen håller kroppen oftast friskare.
Att du känner dig sliten är ett tecken på att det är dags att sänka vikten och köra fler reps i några veckor. Alternativt ta en vilovecka.
De e de jag tänkt göra också, Tack!
Man ska inte köra lågreps allt för länge. Kroppen orkar inte! 4-5v max, sen brukar min kropp säga från!
Det där är helt subjektivt!
Jag har kört lågreps i 4 månader och nu börjar jag känna att ett nytt träningsupplägg vore roligt. Men kroppen har orkat alldeles utmärkt!
Jag har kört lågreps i 4 månader och nu börjar jag känna att ett nytt träningsupplägg vore roligt. Men kroppen har orkat alldeles utmärkt!
Har också kört de i +4 månader utan problem
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY