stel som ett kylskåp

Home Forums Allmänt om gymträning stel som ett kylskåp

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej!

Har problemet att när jag skall köra knäböj så kan jag inte komma ner tillräckligt djupt utan att antingen tappa balansen eller att jag är tvingad att stå väldigt brett isär med benen samt framåtlutad.
    Är det någon som vet nån form av bra stretchövning eller liknande då jag helst inte vill ha en vikt under hälarna:)

Strecha vader, hamstrings, gluteus, adduktorerna, quads samt IT-banden

Finns en del övningar du kan köra här, kör varje dag, kall som varm.

Sedan kan du gå ner i vikter rejält och verkligen fokusera på att köra så full rörelselängd som möjligt.

:D

mysglenn wrote:
    Strecha vader, hamstrings, gluteus, adduktorerna, quads samt IT-banden

Finns en del övningar du kan köra här, kör varje dag, kall som varm.

Sedan kan du gå ner i vikter rejält och verkligen fokusera på att köra så full rörelselängd som möjligt.

Man bugar&bockar.
    Skall prova detta varje dag nu frmöver och se om detta blir bättre:)

Finns det illustrationer på lämpliga övningar som man skulle kunna få ta del av. Ifall någon har länkar lätt tillgängligt.
    Annars ska jag jobba lite på google…

bara att googla ju

Jag brukar värma upp, genom att köra en övning innan, hacklift eller benpress.

Och Jefferson squats, i början på hela passet. Det har hjälpt mig som fan faktiskt, har blivit mycket rörligare. Till skillnad från förut, då jag kom till gymmet, drog på vikt, och squattade direkt.

mysglenn wrote:
    bara att googla ju

Skrev jag inte: ”Finns det illustrationer på lämpliga övningar som man skulle kunna få ta del av. Ifall någon har länkar lätt tillgängligt.
    Annars ska jag jobba lite på google…” ??

Använd inte ”sök & google” kortet i onödan utan att läsa igenom först.

Softcore wrote:
    Skrev jag inte: ”Finns det illustrationer på lämpliga övningar som man skulle kunna få ta del av. Ifall någon har länkar lätt tillgängligt.
    Annars ska jag jobba lite på google…” ??

Använd inte ”sök & google” kortet i onödan utan att läsa igenom först.

Klart jag läste, jag bara skrev det ändå. :O

Har börjat att stretcha varje dag med bra resultat.
    Körde knäböj idag (i smithen) och kunde gå ner tillräckligt djupt och axelbrett mellan fötterna utan att få ostbågeformen på kroppen:)
    Som sagt: det är lättare i smithen än vanlig knäböj men ändå ett fall framåt.:)
    Man tackar för tipset mysglenn,yaldish mfl:)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.