Störs musklers vilofas av ex cykling?

Home Forums Allmänt om gymträning Störs musklers vilofas av ex cykling?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #663386
    intelive wrote:
    en till snabb fråga bara, relativt, hur mycket bränner man på en dag utan träning, alltså normal aktivitet, gå till skolan 3km och tillbaka.. m,m ?
    Nu kommer folk säga att det är omöjligt att veta om man inte använt pulsklocka med kalorimätare, men som sagt på ett snitt?

    Din kroppsvikt i kg * 30 kcal. T ex, om du väger 70 kg förbränner du 2100 kcal.

    #663387
    Flessa wrote:
    Det beror nog på hur tätt inpå varandra du kör passen ifråga. Personligen skulle jag dock föredra att köra konditionspasset dagen efter. TIll exempel, ben på måndag morgon, och sedan ett distanspass på Tisdagkväll..:)

    MVH.

    Så i övrigt spelar det ingen större roll?
    Personligen skulle jag lägga upp det lite olika beroende på vilken typ av konditionsträning jag skulle utföra. Vi säger att styrketräningen skulle bestå av benträning eftersom det skulle ha störst inverkan på löpningen. Ett intervallpass skulle jag då lägga dagen innan men ett längre distanspass dagen efter.

    #663388
    King Grub wrote:
    Det handlar om att maximal muskeltillväxt hämmas.

    Gäller detta även om man går med kcalöverskott? Om man t ex styrketränar dag 1 och springer dag 2, innebär det att man hämmar den maximala muskeltillväxten även om man går med kcalöverskott båda dagarna?

    Mvh

    #663389
    Flessa wrote:
    Jag håller absolut med. Kör man dock till exempel axlar/mage på onsdagkväll, så tycker inte jag att det göt mnågot att köra ett hårt intervallpass runt 60-75 minuter på torsdagmorgon, bara man käkar ordentligt och bra.

    Aa samma här! :up:
    Men 75 minuter lät länge för ett intervallpass. Men det är klart, räknar du med uppvärmning och nedjogg så är det väl normalt.

    #663390
    Flessa wrote:
    Då är vi två stycken som kör efter samma princip då, gött ;)

    Edit; jag tänker på 75 minuter untervaller, nedjogg o.s.v inte inräknat..:)

    Vad kör du för intervaller då? ;)

    #663391
    Flessa wrote:
    Om du läser vad KG tidigare skrivigt så säger han ju tydligt att konditions respektive styrketräning sänder helt motsatta signaler till musklerna, vilket stämmer. Om du tävlar i någoting så är det nog därför bäst att periodisera i perioder där du ett tag satsat på styrkesport och ett tag då su stastar på konditionssport. Men ligger du på överskott så är det naturligtvis en fördel för muskeltillväxten.

    Vad är det som gör att kroppen gör skillnad på konditionsträning och styrketräning? Om man till exempel supersetar 2 övningar (Rygg- och bröstövning, framsida- och baksida lår osv osv) ett helt styrkepass har man rätt hög puls också. Borde man då istället försöka hålla nere pulsen under passet för att kroppen inte ska skicka motsatta signaler?

    Mvh

    #663392
    Erdman wrote:
    Gäller detta även om man går med kcalöverskott? Om man t ex styrketränar dag 1 och springer dag 2, innebär det att man hämmar den maximala muskeltillväxten även om man går med kcalöverskott båda dagarna?

    Mvh

    Det är inte en kalorifråga.

    Tråden jag länkar till har svaren, så gott dessa är utredda.

    #663393

    Tror jag förstår nu, tack!:)

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.