Straps

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jo som sagt, när ska man använda sina straps? Vid tyngre lyft? Och hur ska man sätta fast dom runt handen? Alltid undrat hehe.. vore bra och veta ifall man ska inskaffa sig ett par 😮

jag brukar använda dom endast när jag känner att mitt grepp sviker mig eller när jag vill köra lite tyngre än vad jag egentligen klarar av oftast dom senare seten. jag sätter upp så att om de t.e.x höger hand och du kollar på handflatan så går strapsen som en 6 och tummen i öglan så att den remmen följer tummen, utåt höger sida och samma på vänster fast då blir de utåt vänster sida. när jag sätter upp i hantel/stång/dyl så blir det hand-stång-sen rem sen snurrar jag på. kanske svår förklaring men om du går in i youtube och söker typ ”how to use straps” så hittar du nog.

Lycka till!! mvh Strong

handen i öglan med remmen neråt,viras underifrån runt stången upp mot handflatan och tillbaka in i öglan.

Söker du på dragremmar får du en hel del tips från tidigare diskussioner på forumet.

Nog det bästa träningsredskapet:) Ökade 30kg i kronlyft när jag började använda

Du vill dock inte använda straps för ofta då det kommer resultera i mycket sämre grepp. Använd dem bara i dina sista set eller när du vill köra riktigt tungt.

Starcus wrote:
    Du vill dock inte använda straps för ofta då det kommer resultera i mycket sämre grepp. Använd dem bara i dina sista set eller när du vill köra riktigt tungt.

Detta har diskuterats tusentals gånger och de olika förhåller sig såhär:
    sida 1: -Ditt grepp kommer bli sämre.
    sida 2: -Du kan fokusera på att träna rätt muskel istället för att greppet ger upp först

Båda har rätt. Väljer man sida 2 kan det vara bra att träna grepp separat.

Pang! Så slapp vi förhoppningsvis den diskussionen igen.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.