sträva efter pump…..eller?

Home Forums Allmänt om gymträning sträva efter pump…..eller?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

hejsan allesammans, jag tänkte bara fråga en sak, jag körde på 90kg i knäböj idag men kände ingen riktig pump, men sedan provade jag på 70kg och fick bra pump, jag hade exakt samma teknik osv.
    men är det så att jag har ju kört 70kg och lägre ett tag, man kanske inte ska sträva efter pumpet hela tiden, för jag menar det lär ju ta bra med 90kg med även fast man inte får värsta pumpet och inte kan stå på benen….

ni kanske kan dela med er av era erfarenheter.. :D

Allts

cornboy wrote:
    hejsan allesammans, jag tänkte bara fråga en sak, jag körde på 90kg i knäböj idag men kände ingen riktig pump, men sedan provade jag på 70kg och fick bra pump, jag hade exakt samma teknik osv.
    men är det så att jag har ju kört 70kg och lägre ett tag, man kanske inte ska sträva efter pumpet hela tiden, för jag menar det lär ju ta bra med 90kg med även fast man inte får värsta pumpet och inte kan stå på benen….

Kör lite blandat, köra några högreps innan arbetssetten, och kanske ett pumpsett även efter arbetssetten, om du orkar dvs.

detta tyckte jag lät bra, att man kör på så tung vikt som möjligt som man klarar 6-10 reps med själv, sedan sista settet så kan man ju köra på lättare vikter för att pumpa, precis som förespråkande talare skrev.
    för nu när jag kör så kör jag 8 reps men jag skulle kunna klara mycket mer.

så man behöver alltså inte få den där känslan när man känner att armarna håller på att spricka.

cornboy wrote:
    detta tyckte jag lät bra, att man kör på så tung vikt som möjligt som man klarar 6-10 reps med själv, sedan sista settet så kan man ju köra på lättare vikter för att pumpa, precis som förespråkande talare skrev.
    för nu när jag kör så kör jag 8 reps men jag skulle kunna klara mycket mer.

så man behöver alltså inte få den där känslan när man känner att armarna håller på att spricka.

får den känslan efter ett visst antal set oavsett reps o vikter. handlar om kontakt och kolhydratmängden man ätit osv.

cornboy wrote:

Vad vill du uppnå med din träning?

mitt mål inom träning är ju att bli bodybuilder, jag vill bli stor och förhoppningsvis tävla nån gång.

Att du får pump är inget bevis för att du har kört ett optimalt pass för muskeltillväxt.

/mvh

cornboy wrote:
    mitt mål inom träning är ju att bli bodybuilder, jag vill bli stor och förhoppningsvis tävla nån gång.

Konditionsträning kommer du inte bli någon biff av…
    Att köra 12 dropset kanske ger dig en enorm pump men kommer du att bli BB av det?? Tveksamt….

nej det e sant, jag ska börja från och med imorn att köra med såpass tungt att jag klarar 8 reps. det var en kille på mitt gym som sa att man ska tillexempel i bicepscurls röra armarna hela tiden och aldrig låta armarna stanna så därför ska man köra med lättare vikt så att man får in så mkt blod som möjligt i muskeln.
    vet inte om jag riktigt tror på den teorin men det var därför jag skapade denna tråd iallafall.

vill bara veta hur jag ska tolka den teorin?
    dvs om det e nått att lyssna på eller inte….

ingen som vill svara?

Karl Alfred wrote:
    Cornboy, hur länge har du tränat? Antagligen bara ett halvår och du ställer samma frågor i forum efter forum. Tror du att någon kommer ge dig genvägen till stora muskler och att din önskan att bli en bra byggare. Nej, så är det inte! För att bli en bra byggare tar år och många saknar anlag och ork för att nå dit och kommer aldrig att bli annat än hobbybyggare. Ta och börja köra ett basprogram t ex det som Z_Bumbi har rekommenderat dig och kör det under ett år och skaffa dig grunden för att kunna träna tungt och tufft. Dina andra frågor brukar vara din kost och som många redan har talat om för dig så går det inte att äta deffkost om man vill växa så ta till dig de råd du redan har fått och börja tillämpa dem i ditt dagliga liv.
    Lycka till!!

Word!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.