Home › Forums › Allmänt om gymträning › Styrketräna på tom mage ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 januari, 2013 at 11:12 #100532Anonym anvandareMember7 januari, 2013 at 11:12 #1072950Anonym anvandareMember
Nu är det så att jag älskar att köra mina styrkepass tidigt på morgonen innan jobbet eftersom jag har mest energi då. Det jag undrar hur det är med att köra på tom mage (innan frukosten)? Bra el dåligt och varför? Många som tränar regelbundet i min bekantskap säger att man bryter ned muskelmassa om man styrketränar innan frukosten vilket motverkar det jag vill göra bygga muskler!
Så om någon vet hur det ligger till så hade jag verkligen uppskattat ett bra svar. Tack på förhand!
8 januari, 2013 at 22:37 #1072998Anonym anvandareMemberTror du borde försöka åtminstone hälla i dig en shake eller så på morgonen, men kör som du själv känner är bäst, har du styrkan och orken att köra ett pass på tom mage antar jag att det bara är att gasa på
Kan annars tipsa om en Roddy Special varje morgon innan gymmet, så jääääävla gott och gött med lite kollisar innan gym:)9 januari, 2013 at 20:46 #1073019Anonym anvandareMemberKänner mig rätt så morgonpigg så jag kör på! Det jag oroade mig var om man skulle bryta ned muskelmassa… men har fått lite mer kött på benen angående det nu
Roddy Special? Utveckla gärna, aldrig hört talas om det
12 januari, 2013 at 19:48 #1073106Anonym anvandareMemberRoddy Special: 30g proteinpulver, 1 banan, 2-3dl mjölk, och havregryn efter egen känsla
21 januari, 2013 at 09:46 #1073380Anonym anvandareMemberHar du verkligen så mycket energi utan att fått i dig lite bränsle innan?
aja, i alla fall. Om du orkar prestera på optimal nivå utan frukost så kör på det, det är inga problem.
men ta en shake precis innan träning på runt 30 g protein.Där finns en studie som visade att protein-intag precis innan träning faktiskt gjorde mer för muskeltillväxten än
shaken efter. Bäst är ju både innan och efter med bara för att påpeka vikten av att du får i dig protein INNAN träningen.personligen tror jag den där roddy special hade varit att föredra, så får du i dig lite bränsle från kollisarna med.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.