Styrketräning+Cardio

Home Forums Allmänt om gymträning Styrketräning+Cardio

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Går det bra att köra lite Cardio direkt efter styrketräningen?

Tex. bröstpass +20 min på bandet… för att bränna lite.
    Har märkt att min mage börjar växa..

Men vill inte tappa nå muskler på köpet liksom, och absolut ingen deff!

Gassol wrote:
    Går det bra att köra lite Cardio direkt efter styrketräningen?

Tex. bröstpass +20 min på bandet… för att bränna lite.
    Har märkt att min mage börjar växa..

Men vill inte tappa nå muskler på köpet liksom, och absolut ingen deff!

Isåfall 20 min promenad på bandet, högintensiv träning är svårt att balansera om man vill ha maximal volymökning. Jag har lite samma problem, men som regel behöver man ju ligga på kcal+ för att öka i volym. Beror lite på hur seriös man är , vill man öka maximalt kan man få stå ut med lite mage då och då :)

som sagt, ej högintensivt om du vill vara optimal med byggandet med.

skär ner på kalorierna istället och lägg in specifika pass för högintensiv cardio.

20min promenad = typ 100kcal dvs inte alls mkt..

Jag har för mig att det absolut sämsta tillfället att lägga in cardio är precis efter ett styrkepass (eller var det före?). Hur som helst, försök lägga din cardio så långt ifrån styrketräningen som möjligt. (Opti-thinking)

Jag har själv funderat en del på det där. Avslutar ibland mina styrketräningspass med trappmaskinen. Tycker det är skönt att svettas ut ordentligt, och hålla midjemåttet i styr. Men samtidigt vill jag ju ha maximal muskeltillväxt………

Personligen skulle jag inte köra kardio innan ett styrkepass då är man nog rätt tömd på energi om man sen ska på gymandet.
    Dom gångerna då jag kört kardio är under diet och då tyckte jag att gyma på morgonen och kardio på kvällen var nice.
    Gassol nämnde att magen växt då är nog inte kardio hit och dit det viktigaste utan snarare bättre kosthållning för det är i köket rutorna görs :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.