Styrkevändningar!

Home Forums Allmänt om gymträning Styrkevändningar!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Är en övning som man nästan aldrig ser att någon kör.
    Tycker personligen att det är den bästa övningen för axlarna och givet vis med en press.
    Hur många kör denna övning på detta forum?

Micke.KD wrote:
    Är en övning som man nästan aldrig ser att någon kör.
    Tycker personligen att det är den bästa övningen för axlarna och givet vis med en press.
    Hur många kör denna övning på detta forum?

Aldrig, men det va en viss instruktör på KAK, vid namn Micke som tyckte jag skulle köra den. :emo-thumb Jävligt bra kille för övrigt.
    Antar att du själv kör den ofta?

Oftare än sällan! Stöt kallas det väl ändå ifall man pressar upp vikten ovanför huvudet också? Frivändningen är allt fram tills stöten.

Körde den idag. Trevlig övning.

sarbaz wrote:
    Oftare än sällan! Stöt kallas det väl ändå ifall man pressar upp vikten ovanför huvudet också? Frivändningen är allt fram tills stöten.

Frivändning/styrkevändning 2 helt skillda saker.
    I styrkevändning så drar du ju upp hela vägen du går ju inte ner och möter med benen på sammma sätt.
    Ja stöt heter det när man skjuter på med benen.
    Jag menar en ren axel övning styrkevändnig med en militärpress.
    Men det du snackar om det är en ren tygndlyftnings övning som man ej ska förakta

Ja givet kör jag den i mängder.
    Hopppas allt är bra i halmstad?

Fan kom åt sicka knappen 2 ggr

Micke.KD wrote:
    Frivändning/styrkevändning 2 helt skillda saker.
    I styrkevändning så drar du ju upp hela vägen du går ju inte ner och möter med benen på sammma sätt.
    Ja stöt heter det när man skjuter på med benen.
    Jag menar en ren axel övning styrkevändnig med en militärpress.
    Men det du snackar om det är en ren tygndlyftnings övning som man ej ska förakta

Ja givet kör jag den i mängder.
    Hopppas allt är bra i halmstad?

Jovars, allt är bara bra här. Lugnt och skönt, pluggar, tränar och tar det lugnt. Ett bra gym också, tyvärr inte lika bra som KAK men det är väl så när man är van med det bästa. Man blir lite bortskämd.

Brukar variera inledningen på mina ryggpass mellan tunga mark/explosiva frivändningar. Funkar bra!! :emo-thumb

Nimrod

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.