Svällbuk/svällmage vad göra?

Home Forums Allmänt om gymträning Svällbuk/svällmage vad göra?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Jag styrketränar seriöst 5-6 gånger i veckan har gjort det i 3 år men har på senare tid fått tendens till sk svällbuk. Varför får man det och hur? Är det pga att man tränar vissa övningar för hårt eller ”fel” eller är det ens kroppshållning/uppbyggnad som avgör det?

Kan vara fel på bakteriefloran i magen. Testa med att äta lactiplus eller något liknande:up: . Finns att köpa på de flesta hälsokostbutikerna.

kan va pga buktryck i böj mark osv. eller för mkt mat. brukar försvinna på diet o komma tillbaks under off

Jag har hört…att man skall försöka spänna/stabilisera magen i alla övningar och inte ”pressa” den utåt och på så vis få svällbuk. Stämmer detta?

Jag personligen har alltid spänd mage så att den blir platt. en övningsgrej typ, och sen äter jag inte mat så att buken blir stenhård uatn delar upp det i små delar + magträning och hyfsad åretrunt-deff. Gör susen.

Man ska altså försöka spänna magen hela utförandet, eller räcker det med att dra in den lite?

Jag hade spännt den under utförandet, i synnerhet i övningar som marklyft, knäböj och millitärpressar.

Mvh Calle Sirén

Ehhh…kör man tex. riktigt tunga benövningar så skulle jag vilja veta varför och överhuvudtaget hur man skulle bete sig för att inte ha anspänning av buk- och ryggmuskelatur:|

Bergqvist wrote:
    Ehhh…kör man tex. riktigt tunga benövningar så skulle jag vilja veta varför och överhuvudtaget hur man skulle bete sig för att inte ha anspänning av buk- och ryggmuskelatur:|

De e nog sant,men efter många års hårda knäböj pass e de nog risk att magen kan puta lite,men de e ju bara coolt:)

”Öl mage” hehe fast jag bygger min kagge på protein kanske kan skilja 10-20 cm på magen full o magen tom om inte mer ;) varför ha all mat i kylen när du kan ladda på direkt i magen hehe.. det är som att låta bensinen va kvar i pumparna ist för i tanken och köra på reserven hela tiden

jag ser svällbuk som en liten uppoffring för att alltid ha nåt i magen att nära musklerna på , sen ser man mkt manligare ut ;)

hellre starkmage än synliga rutor ;) ja kan även se mina rutor med svälld mage :D

Skulle säkert kunna göra bra reklam med dom här bilderna hähä

fast det brukar vara tvärt om hehe ”efter” e jag fetare och ”före” är jag mer slimmad hehe det va den där extra gainern som ja behövde för och gå upp i vikt o kolla hur jag ser ut nu

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.