svårt att sova och yrsel

Home Forums Allmänt om gymträning svårt att sova och yrsel

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Bara lite allmäna frågor.
    Jag brukar efter jag har tränat få svårt att sova fast jag är helt slut. är det vanligt? borde somna direkt tycker jag. Nån mer som är så?
    Idag fick jag efter att ha tränat 3 dagar i sträck en väldig yrsel på morgonen. Som en bakfylla. Är fortfarande yr, fast mildare.
    Det känns inte som en bra grejj iaf. Tänkte även om kosten spelar in då jag äter väldigt mycket protein i förhållade till fett och kolhydrater. Just igår han jag inte äta annan middag än 2 korvar på Statoil pga Skolsamtal med dottern. Kan det tyda på att nått brister där? King Grubb brukar ju ha kolla på allt med mat tex. kanske har nån teori?

Ibland kan jag känna av något som liknar en bakfylla, speciellt dagen efter ett hårt
    benpass. Snurrig, tung i huvudet och trötthet är saker jag kan känna. Hög puls kan jag
    också ha på morgonen ibland, vilket inte är ett bra tecken.

Att man är helt slut efter ett pass behöver inte betyda att man somnar lättare, snarare
    tvärtom. Kroppen utsätts för ett slags stresspåslag och man kan känna sig slutkörd och
    utpumpad, men det är inte samma sak som att känna trötthet.

För min del finns det inga magiska regler kring antalet träningsdagar i rad. Sköter jag allt
    hyfsat rätt så kan jag köra på många dagar i sträck utan beskymmer.

Det skulle kunna vara vätskebrist.
    Vaknade svettig o jävlig en sommarmorgon och var sjukt bakfull…Problemet var att jag inte druckigt dagen innan..hade inte nog med vatten visade det sig. Så mitt tips är att dricka mer vatten helt enkelt.

Finns kanske massa andra förklaringa till detta på en medicinsk nivå som jag inte har belägg att svara på men testa vatten och se om det blir en förbättring :)

Vilken tid tränar du och vilken tid lägger du dig?

Vladimir wrote:
    Vilken tid tränar du och vilken tid lägger du dig?

tränar kanske klockan 6 till 7 eller nånstans där i kring och jag lägger mej vid 10

Baldboy wrote:
    tränar kanske klockan 6 till 7 eller nånstans där i kring och jag lägger mej vid 10

Använder du någon pre-workout produkt?

Har du provat att träna tidigare på dagen och hur var det med sömnen då?

Nervsystemet aktiveras upp och går på högvarv när du kommer hem och det kan störa sömnen, jag hade sömnsvårigheter i 3 veckor en gång i tiden när jag tränade ca 3 timmar innan läggdags. Så det kan vara en av orsakerna.

Vladimir wrote:
    Använder du någon pre-workout produkt?

Har du provat att träna tidigare på dagen och hur var det med sömnen då?

Nervsystemet aktiveras upp och går på högvarv när du kommer hem och det kan störa sömnen, jag hade sömnsvårigheter i 3 veckor en gång i tiden när jag tränade ca 3 timmar innan läggdags. Så det kan vara en av orsakerna.

Jag har lite svårt att träna tidigare, skulle kunna görad et direkt efter jobbet då, men då vet jaginte hur jag ska äta för att balansera upp det. Nej ingen pre-workout, bara middag

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.