Svårt med att få kontakt i ryggen

Home Forums Allmänt om gymträning Svårt med att få kontakt i ryggen

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

När jag tränar olika ryggövningar där biceps är inblandade hinner jag inte bli riktigt trött i rygg innan jag blir det i biceps. Kan det bero på att jag använder fel teknik eller är mina biceps helt enkelt är för svaga för min rygg? Det är främst i latsdrag och sittande kabelrodd detta händer.

försök att tänka att armarna är bara krokar som håller fast, försök dra med ryggen än armarna. Testa även använda dragremmar?

dragremmar ^^

StronglGnome wrote:
    försök att tänka att armarna är bara krokar som håller fast, försök dra med ryggen än armarna. Testa även använda dragremmar?

Jag ska prova på ditt förslag!

Jag har fått för mig att dragremmar endast underlättar för grepp, handled och möjligtvis underarmar? Absolut något jag ska investera i i vilket fall, men jag undrar om det är lösningen på biceps-problemet?

För mig så kan jag hålla ”lösare” i stången och mer dra med ryggen , vilket gör att jag knappast känner nåt i mina biceps… Finns ju även såna ”krokar” ifall man har svårt o få till det med dragremmar , det kanske hade varit ännu bättre för dig =)

tänkte mer att när du kör med dragremmar du behöver inte spänna händerna så mkt också att du eventuellt kan köra lite fler reps.

Som Gnome säger. Använd fingrarna som ”krokar” och med dragremmar. Finns en video som Jay cutler visar på latsdrag, bara att söka :)

Tackar för era svar :)

Boxer wrote:
    Som Gnome säger. Använd fingrarna som ”krokar” och med dragremmar. Finns en video som Jay cutler visar på latsdrag, bara att söka :)

Vad är latsdrag på engelska? :D

finns säkert många namn, men lat pulldown eller kanske bara pulldown..

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.