Home › Forums › Allmänt om gymträning › Synpunkter och hjälp med mitt schema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2011 at 20:33 #53927Anonym anvandareMember30 januari, 2011 at 20:33 #135301Anonym anvandareMember
Hej, jag är 15 år och har tänkt att börja styrketräna. Jag har kollat runt och läst lite och jag har precis satt ihop detta schemat:
Måndag: Bröst, triceps
Tisdag: Rygg, biceps
Onsdag: Ben
Torsdag: Mage, Axlar
Fredag: Skateboard
Lördag: Vila
Söndag: VilaSer det bra ut? Jag åker alltid skateboard på fredagar och efter att man åkt skateboard så är man ganska slut i kroppen. Borde jag kanske flytta mage och axlar till onsdagen tillsammans med benen så att jag får en dag vila efter torsdagens träningspass? Och sedan så har jag tänkt att jogga på en av dagarna, på vilken dag borde jag lägga in joggingen i så fall? Är total nybörjare så kom gärna med tips
/Jonathan31 januari, 2011 at 15:03 #135302Anonym anvandareMemberSer bra och genomtänkt ut, kör igenom hela kroppen diciplinerat under veckan med extra focus på ben efter som du skejtar, så att du inte står där med en vältränand (tung) överkropp med smala (svaga) ben om ett par år. Jogga är säkert bra men du kan lika gärna cykla eller åka tex longboard vilken dag som helst i veckan.
1 februari, 2011 at 10:42 #135303Anonym anvandareMemberjonathanx wrote:Hej, jag är 15 år och har tänkt att börja styrketräna. Jag har kollat runt och läst lite och jag har precis satt ihop detta schemat:Måndag: Bröst, triceps
Tisdag: Rygg, biceps
Onsdag: Ben
Torsdag: Mage, Axlar
Fredag: Skateboard
Söndag: VilaSer det bra ut? Jag åker alltid skateboard på fredagar och efter att man åkt skateboard så är man ganska slut i kroppen. Borde jag kanske flytta mage och axlar till onsdagen tillsammans med benen så att jag får en dag vila efter torsdagens träningspass? Och sedan så har jag tänkt att jogga på en av dagarna, på vilken dag borde jag lägga in joggingen i så fall? Är total nybörjare så kom gärna med tips
/JonathanDitt schema ser bra ut, hade jag varit du skulle jag bytt platts på vissa dagar, exempelvis så här:
Måndag: Bröst, triceps
Tisdag: Ben
Onsdag: Rygg, biceps
Torsdag: Skateboard
Fredag: Mage, Axlar
Söndag: VilaVarför just denan ändring är för att hinna vila musklerna.
Men såg nu att du skatar på fredag så då kan du byta dagarna på ett annat sätt.Lycka till.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.