Synpunkter och hjälp med mitt schema

Home Forums Allmänt om gymträning Synpunkter och hjälp med mitt schema

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej, jag är 15 år och har tänkt att börja styrketräna. Jag har kollat runt och läst lite och jag har precis satt ihop detta schemat:

Måndag: Bröst, triceps
    Tisdag: Rygg, biceps
    Onsdag: Ben
    Torsdag: Mage, Axlar
    Fredag: Skateboard
    Lördag: Vila
    Söndag: Vila

Ser det bra ut? Jag åker alltid skateboard på fredagar och efter att man åkt skateboard så är man ganska slut i kroppen. Borde jag kanske flytta mage och axlar till onsdagen tillsammans med benen så att jag får en dag vila efter torsdagens träningspass? Och sedan så har jag tänkt att jogga på en av dagarna, på vilken dag borde jag lägga in joggingen i så fall? Är total nybörjare så kom gärna med tips =)
    /Jonathan

Ser bra och genomtänkt ut, kör igenom hela kroppen diciplinerat under veckan med extra focus på ben efter som du skejtar, så att du inte står där med en vältränand (tung) överkropp med smala (svaga) ben om ett par år. Jogga är säkert bra men du kan lika gärna cykla eller åka tex longboard vilken dag som helst i veckan.

jonathanx wrote:
    Hej, jag är 15 år och har tänkt att börja styrketräna. Jag har kollat runt och läst lite och jag har precis satt ihop detta schemat:

Tisdag: Rygg, biceps
    Onsdag: Ben
    Torsdag: Mage, Axlar
    Fredag: Skateboard

Ser det bra ut? Jag åker alltid skateboard på fredagar och efter att man åkt skateboard så är man ganska slut i kroppen. Borde jag kanske flytta mage och axlar till onsdagen tillsammans med benen så att jag får en dag vila efter torsdagens träningspass? Och sedan så har jag tänkt att jogga på en av dagarna, på vilken dag borde jag lägga in joggingen i så fall? Är total nybörjare så kom gärna med tips =)
    /Jonathan

Ditt schema ser bra ut, hade jag varit du skulle jag bytt platts på vissa dagar, exempelvis så här:

Tisdag: Ben
    Onsdag: Rygg, biceps
    Torsdag: Skateboard
    Fredag: Mage, Axlar

Varför just denan ändring är för att hinna vila musklerna.
    Men såg nu att du skatar på fredag så då kan du byta dagarna på ett annat sätt.

Lycka till.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.