- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › synpunkter på träningsschema
tjena! har nyss börjat träna på gym och vill ha lite synpunkter och tips på mitt schema. lägger då upp min träning såhär:
Dag 1 , triceps + bröst: triceps i maskin, tricep kick-back, liggande triceps extension med hantel, bänkpress, flyes, cable crossovers.
Dag 2, biceps + rygg: sittande bicepscurl med stång, concentrations curl, biceps i maskin, latsdrag, hantelrodd, sittande flyes (framåtlutad)
Dag 3, axlar + ben + mage: axelpress med hantlar, axelpress med stång (bakom nacken), front raise med hantlar, ben i olika maskiner, situps med höjda ben, situps med vikt.
rullar på dagarna efersom det kan bli att träna på lite olika dagar då jag tränar annat. Kör 3×10-12 . Har tränat då och då på gym och även hemma med hantlar förut så är lite van med styrketräning. Vill veta vad ni tycker om mitt upplägg, tränar ungefär 4 gånger/vecka. Är 15 år, väger runt 70kg och är 183cm lång. Mitt mål är att bygga muskler och bli starkare. Fokuserar mest på överkropp nu, har redan relativt starka ben sedan tidigare då jag tränat mycket löpning tidigare. Vill även gärna ha tips på hur jag ska äta för att bli större.
vi tar en till likadan tråd:)
läste du några gamla trådar innan du postade din?
läste du några gamla trådar innan du postade din?
haha du gör det bra
Alla har samma ”schema” och alla frågar samma sak
Haha joo nästan så, kan jag hålla med om
Men ska skona dig i framtiden glenn :p Så slipper du se en till tråd av mig hah :up::up:
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY