Home › Forums › Allmänt om gymträning › Täcker dessa övningar jag kör vanligtvis mina musklers behov?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 april, 2011 at 21:36 #53147Anonym anvandareMember6 april, 2011 at 21:36 #131786Anonym anvandareMember
Hej! Jag undrar bara lite smått om sättet jag kör på får tag i musklerna på rätt sätt eller om jag missar någon viktig övning eller utförande.
Schemat är följande:
Pass 1: Rygg & Biceps
Pass 2: Ben & Vader
Pass 3: Bröst & Triceps
Pass 4: Axlar & Mage
Dessa övningar kör jag vanligtvis:
Rygg
Marklyft
Roddar
Latpushdowns
Brukar variera lite så ibland kör jag hyperextensions och stång/hantelrodds.Biceps
Hantelcurls
Hammercurls
Koncentrationscurls m. hantlar
Preachercurls m. hantlarSom ni ser kör jag bara med hantlar, behövt undvika att köra med stång för att jag fått smärta i underarmar, är detta något som har stor negativ effekt eller funkar det lika bra med hantlar? Jag kan i dagsläget köra med stång men inte riktigt riktigt tungt.
Ben
Knäböj
Benspark
Lårcurl
Ibland lite benpress
VadpressBröst
Bänkpress/Hantelpress
Incline bänkpress/hantelpress
Försöker träna lite teknik med flyes, hört att den övningen skall vara bra.
Även provat pullover men min teknik var rätt kass så kände inte av den nästan, något man bör satsa på?
Kör även lite olika övningar i cablecross.Triceps
Pushdowns
Skullcrushers i cable
Dips
Frenchpress med hantel
Ibland lite enarmspushdownsTriceps är något jag verkligen vill förbättra när det gäller volym och styrka och träningen overall, tips är verkligen välkomna.
Axlar
Militärpress (med både hantlar och stång)
Hantellyft åt sidan
Någon militärpress maskin
Shrugs (Kör traps tsm med axlar)Axlar är även något jag känner att jag vill/måste förbättra, dålig styrka framförallt.
Mvh
7 april, 2011 at 10:08 #131787Anonym anvandareMemberDet ser hyfsat ut. Själv hade jag inte kört axelpasset efter bröst/triceps-passet utan bytt plats på ben- och bröstpasset.
Vad gäller val av övningar hade jag lagt en större tyngd på flerledsövningar. Tex hade jag minskat på bicepsövningarna för att öka antalet ryggövningar. Samma vad gäller triceps/bröst. Hade nog också lagt till någon ytterligare övning på benpasset, tex raka marklyft och utfall.
7 april, 2011 at 16:36 #131788Anonym anvandareMemberKri wrote:Det ser hyfsat ut. Själv hade jag inte kört axelpasset efter bröst/triceps-passet utan bytt plats på ben- och bröstpasset.Vad gäller val av övningar hade jag lagt en större tyngd på flerledsövningar. Tex hade jag minskat på bicepsövningarna för att öka antalet ryggövningar. Samma vad gäller triceps/bröst. Hade nog också lagt till någon ytterligare övning på benpasset, tex raka marklyft och utfall.
Tack för ditt svar, ska nog tänka över det där med ordningen på passen.
Men förstår inte riktigt det där du menar med flerledsövningar? Förklara tack!
Ge gärna exempel på hur jag skulle köra. Menar du ungefär:
5 övningar rygg, 3 set per övning.
2 övningar biceps, 3 set per övning?9 april, 2011 at 14:53 #131789Anonym anvandareMemberBump
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.