Home › Forums › Allmänt om gymträning › tag bort den här tråden
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 augusti, 2012 at 21:14 #98116Anonym anvandareMember8 augusti, 2012 at 21:14 #1066771Anonym anvandareMember
tag bort tråden
9 augusti, 2012 at 15:40 #1066825Anonym anvandareMemberSpring tills du inte orkar springa mer, då gör du armhävningar och situps (klassisk BRAK). Sen promenerar du. Ät mycket grönsaker.
9 augusti, 2012 at 20:31 #1066842Anonym anvandareMemberzip…. så blev det rent
10 augusti, 2012 at 10:19 #1066889Anonym anvandareMemberEtt enkelt svar är att kolla Deffguiden under kostforumet. Om du följer den blir det inte fel.
10 augusti, 2012 at 11:19 #1066891Anonym anvandareMemberOm du har fått materielen du ska använda så börja använd de redan nu, speciellt kängorna måste vara ingådda när du rycker in för annars kommer du ha ett helvete med skavsår. Du måste satsa på mycket kardio.
Börja med att gå med kängorna, när det känns bra tar du på dig lite utrustning, sen ökar du bara tills du har allt på dig.
Lägg in jogginrundor emellan o gör samma där, börja lätt o lägg på kläder/packning eftersom.Kör mycket träning med kroppen som vikt. tex armhävningar, situps, ryggresningar, knäböj, upphopp stolen ( sitt mot väggen 90grader med knäna. Första gången sitter du så länge du kan o tar tid, nästa gång SKALL du klara några sekunder till. Brukar köra tex 90sek x 2-3 set men utmana dig själv för vissa befäl älskar dessa typer av fysisk träning.
Om du hittar någon hinderbana där du bor så kör den! Det är extremt bra träning och det e jättekul, speciellt om du kan träna ihop med något.
Ät mycket proteiner och sallad, då brukar man kunna äta sig mätt men ändå gå ner i vikt. Jag kör ibland med mer än halva tallriken sallad o sen kött resten, lite sås går att ha men skippa om du tycker de är ok.
19 augusti, 2012 at 10:23 #1067363Anonym anvandareMemberzip…. så blev det rent
19 augusti, 2012 at 11:42 #1067368Anonym anvandareMemberMissar du att träna en dag i veckan eller äter något godis eller chips någon gång under resterande tid av de två månaderna kommer det inte gå. Men du behöver väl kanske inte vara i ditt livs bästa form heller när du väl rycker in?
Kraftig LCHF diet och motion varje dag kommer krävas. Sen måste du ju öka på muskelmassa med och det kräver ju styrketräning av någon sort. Armhävningar kan nog vara bra att börja med som kvinna, och även chins för rygg samt någon sort av knäböj eller utfall för att träna ben. Allt det går o göra hemmavid eller i trädgården.
19 augusti, 2012 at 12:30 #1067372Anonym anvandareMemberzip…. så blev det rent
19 augusti, 2012 at 17:38 #1067388Anonym anvandareMemberGran wrote:Missar du att träna en dag i veckan eller äter något godis eller chips någon gång under resterande tid av de två månaderna kommer det inte gå. Men du behöver väl kanske inte vara i ditt livs bästa form heller när du väl rycker in?Kraftig LCHF diet och motion varje dag kommer krävas. Sen måste du ju öka på muskelmassa med och det kräver ju styrketräning av någon sort. Armhävningar kan nog vara bra att börja med som kvinna, och även chins för rygg samt någon sort av knäböj eller utfall för att träna ben. Allt det går o göra hemmavid eller i trädgården.
Det där låter extremt. Att hela grejen blir omöjlig av att lägga in en vilodag eller om man äter minsta lilla godis köper jag helt enkelt inte. LCHF kan vara en väg att gå, men att det är enda vägen låter orimligt.
19 augusti, 2012 at 18:03 #1067391Anonym anvandareMemberzip…. så blev det rent
20 augusti, 2012 at 15:36 #1067451Anonym anvandareMemberUndvik råa ägg, ägg ska ätas tillagade. Själv steker jag mina, pallar inte äta så värst många kokta på en gång men stekta går bra. Observera att då förändras fettintaget något.
I övrigt är det svårt att orda något om kosten, om du äter grönsaker och proteinrik mat är det svårt att bli undernärd. Tveksamhet till proteinpulver kan ha olika grunder, om det är för att du upplever att det är onödigt har du sannolikt rätt. Om det bara är en ren principsak är det mer av ”en dum villfarelse”. Om du behöver det eller inte beror på kosten som helhet, och det är inte jag kvalificerad eller informerad nog att uttala mig om.
Angående din vikt, 96 kg på 175 cm, så kan du nog gå ner en del utan att tappa särskilt mycket muskelmassa. Det finns inget som säger att vikten kommer att vara konstant. Tvärtom, ska du marschera runt en hel massa kommer en lägre kroppsvikt vara användbar.
20 augusti, 2012 at 18:44 #1067465Anonym anvandareMemberzip…. så blev det rent
26 augusti, 2012 at 19:11 #1067747Anonym anvandareMemberzip…. så blev det rent
4 september, 2012 at 21:51 #1068260Anonym anvandareMemberzip…. så blev det rent
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.