Tappat efter man varit sjuk?

Home Forums Allmänt om gymträning Tappat efter man varit sjuk?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Drabbades av halsfluss o var borta en vecka från träning och när jag kom tillbaka hade jag tappat 2 rep i bänken, körde en 6 på 105 kg och nu orkar jag bara en fyra efter 2 bröstpass….:(

Undrar om någon kan svara på ungifär hur många veckor det kan tänkas ta innan man e tillbaka känns som man har förlorat en månads träning:

Äter penicillin kur på 10 dagar nu kanske har med det o göra?

har du tappat bara 2 rep. ja brukar tappa mer. tappa trycket liksom när man vart sjuk. men det kommer tillbaka efter några veckor.

har du frågat din läkare om du kan träna medans du äter pencillin

ja l

Man bör ha stort tålamod när man försöker komma tillbaka efter sjukperiod. Men var försiktigt att köra hårt snabbt som möjligt. Muskler har bra ”minne”, lätt att komma igång. Men muskelfästen och lederna har tappat ännu mera.Det ger betydligt mera ”känning” efter man har tränat första gången efter ett uppehåll. Jag rekommenderar att göra många reps med lätt vikt (så att muskelfästen och lederna vänjer sig vid). Gör gärna 20 till 30 reps, du får ändå pumps ! Gör det med många reps första veckan och undan för undan ökar du vikt med mindre antal reps:D

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.