Home › Forums › Allmänt om gymträning › Testosteron fråga!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 januari, 2012 at 15:09 #51149Anonym anvandareMember8 januari, 2012 at 15:09 #123190Anonym anvandareMember
Tjenare, visste inte riktigt vars denna tråd kunde passa in så jag lägger den här,
Jag har tidigare haft en tråd där jag frågade om det var fler än jag som hade haft testosteron överskott och fått som jag en förstorad bröstkörtel,
Och jag fick flera bra svar om detta och att de är ganska många som varit med om liknande,
Men det jag nu undrar är, för om knölen inte ”dragits tillbaka” av kroppen nån gång till våren så ska dom på sjukhuset mest troligt operera bort den, och detta är även något jag har fått höra att folk har gjort utan problem.
Min fråga är då, försämrar det min testosteron produktion någonting då?
För någon sa att om man opererat bort den en gång kommer den inte tillbaka,? inte för att jag vill ha tillbaka den för de ser ju kanske inte särskilt snyggt ut,Nån som är lite mer insatt i testosteron än skulle gärna få förklara om det på något sätt påverkar testot i kroppen,
Fråga gärna om jag varit otydlig på någon punkt!
(Kanske är en dum fråga(?) men är väldigt tacksam för svar!!)
// Frelund
8 januari, 2012 at 15:35 #123191Anonym anvandareMemberDet påverkar ingenting men är det inte bättre ta frågorna med läkaren? Visst finns det folk som har gjort detta ingrep men bäst svar ger ändå din läkare för varje fall är individuell.
Lycka till !
8 januari, 2012 at 18:02 #123192Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Det påverkar ingenting men är det inte bättre ta frågorna med läkaren? Visst finns det folk som har gjort detta ingrep men bäst svar ger ändå din läkare för varje fall är individuell.Lycka till !
Okej, jaa de är nog kanske det, jag får nog ta å göra det!
Tack!! Jag vara bara orolig att jag på något sätt skulle få försämrad testosteron produktion om jag skulle operera bort den,
Men jag ska fråga läkaren när jag träffar han till våren, för de var till typ Maj ungefär vi skulle kolla om den försvann naturlig väg, och just nu ser den inte ut att göra det, men de är ju faktist ett tag kvar.
Så vi får se helt enkelt, men tack för svaret Zoltan Szabo!! :up:
8 januari, 2012 at 18:18 #123193Anonym anvandareMemberTestosteron bildas i testiklarna så produktionen påverkas inte av att du opererar bröstkörteln, men som föregående talare tycker även jag att du skall ta frågorna med din läkare.
8 januari, 2012 at 21:48 #123194Anonym anvandareMembermimmo wrote:Testosteron bildas i testiklarna så produktionen påverkas inte av att du opererar bröstkörteln, men som föregående talare tycker även jag att du skall ta frågorna med din läkare.Okey, joo de har du ju rätt i att de bildas i testiklarna, kunde jag ju ha tänkt på.. men men!
Tack för svaret, och jag ska prata med läkaren!! :up:
11 januari, 2012 at 08:51 #123195Anonym anvandareMemberNej, det lär inte påverka eftersom testosteron bildas i dina gonads.
22 januari, 2012 at 20:46 #123196Anonym anvandareMemberMadball wrote:Nej, det lär inte påverka eftersom testosteron bildas i dina gonads.:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.