Thaiboxning, gymträningen tar mycket stryk?

Home Forums Allmänt om gymträning Thaiboxning, gymträningen tar mycket stryk?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tänker börja med att säga Hej! och tacka för att du klickat dig in på min tråd!

17år
    184cm
    80kg

Jag har tränat på gym i 18 månader nu, och jag har verkligen utvecklats otroligt mycket och jag är helnöjd. Maten, vila, och träningen flyter på hur bra som helst. Men nu de senaste två veckorna har jag tagit upp mma träningen igen. Tränade det i 13 års åldern men lade av efter att jag tappat intresset.

Nu till mina funderingar. Jag brukar normalt träna fem dagar i veckan (gym alltså). Det ger mig två vilodagar per vecka, utan någon nämnvärd fysisk aktivitet.
    mma passen ligger på måndagar, tisdagar och torsdagar. Dem är väldigt intensiva och det blir en del fys mellan varven. Och givetvis sliter det på kroppen.

Så, kan detta kanske funka?:

Måndag: Boxning
    Tisdag: Brottning
    Onsdag: Bröst/Triceps/Biceps
    Torsdag: Thaiboxning
    Fredag: Vila
    Lördag: Mage/vader/lår/Axlar
    Söndag: Rygg/Triceps

Det känns som att det här blir väldigt intensivt och påfrestande i längden. Någon som har några idéer eller förslag? :)

Skära ner gymmet till 2 ggr per vecka kanske ?
    Och fokusera på endast basövningarna.

Tearz wrote:
    Skära ner gymmet till 2 ggr per vecka kanske ?
    Och fokusera på endast basövningarna.

Håller med dig där. Nästen all kampsport tränar ju hela kroppen, så kanske köra halvkropps 2 ggr i veckan. Sen ”fokusera lite mer på gymmet” när du inte träna kampsport?

Tack för responsen, ska försöka planera dom kommande veckorna. Blir mycket basövningar + en del kompletteringsövningar :) det här ska nog gå bra!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.