Tillbaka till livet igen.

Home Forums Allmänt om gymträning Tillbaka till livet igen.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Mått skit ett kortare tag med en rad svårare personliga problem jag nu ser en ljusning i, som jag tvingats att ta till professionell hjälp för.

börjat allvarligt fundera lite på det här träningen, och insett att en ren gymträning ger definitivt inte det jag vill nå.
    Insett att ett par tior per vecka på grusvägarna kan bli nyttigt, liksom att jag totar ihop ett litet ”militärt” PT-rum i längan med bl.a. chinsstång, barr och lite annat smått som går att bygga ihop utan att det kostar en förmögenhet, pengar är liksom inget det finns för mycket av.
    vem har det för övrigt?

men det finns kunskap nog att bygga det, och det är väl värt en del.

är av karaktären som anser att har man inte ont efter träning så har man inte tränat hårt nog.
    Lite korkad inställning kanske men….
    det funkade lysande i yngre år, och hoppas att det fungerar än.

finns vissa grundmål jag vill nå, har lyckats hålla vågen under 100 kg, men skall ta ner vikten ytterligare 15 kg utan att mista styrka, vilket är väl detsamma som att bränna av underhudsfett.
    har 270 kg i benpress och 140 kg i marklyft så det finns väl vissa förutsättningar till att nå resultat, men vill ha hållbar styrka som inte gör att man blir skör i kroppen.

Har resten av 2013 / våren 2014 på mig att deffa/gå ner i vikt, men skall göra det med hjärnan med på resan denna gång.
    förra rundan var bara att deffa och jobba på som fan utan att tänka efter hur man jobbade på gymmet.
    man lär sig av erfarenheterna, men man lär sig av allt i livet, liksom detta med.

Varför jag gör detta så här mer kontrollerat nu är väl att nå dem mål jag fikar efter och samtidigt kräver att kroppen håller ihop under de allra värsta tänkbara omständigheterna.
    det är lika mycket mental träning som fysisk sådan.

Går väl inte in exaktare på varför, men är mer målmedveten än någonsin nu.
    det får väl bli vara svar på den frågan, kommer inte att gå in djupare på det området.
    lika bra att knipa käft om det så har inte någon någonting att irritera sig över det.

vet att somliga från ett visst forum tittar här med, hej, Snuf..!
    men men, känner jag för det så uppdaterar jag här, men bara om jag känner för det.
    jag vill sköta mitt liv mer IRL nu, utanför nätet, så att säga, med mina sanna, men väldigt, väldigt få utvalda vänner.
    tillhör dem som drar mig undan från gemenskapen vissa gånger, för att vara för mig själv, talar ogärna om privata åsikter i grupper jag umgås i, håller sådant för mig själv.

Lite loud and proud på nätet tidigare vilket jag vet är en svaghet hos mig, men som jag jobbar dagligen med.
    Det gör det att jag blir ytterligare mer återhållsam med mina privata åsikter utåt, sköter mitt jobb, men är ett lite oskrivet kort när det kommer till min privata person, precis som jag vill ha det.
    jag vill inte berätta allt öppet.

Något min framtida närvaro här kommer att färgas starkt av.
    Det kan somliga föra vidare till det andra forumet med, det kan den jag åsyftar gärna få göra om vederbörande så önskar.
    fråga mig inte om direkta träningsråd, jag svarar inte på det, just mitt sätt att träna kanske inte passar dig.

Är det något mer personligt kan ni ju ta det per PM för att inte lusa ner tråden med för mycket privatsnack.

Skriver jag något så är det av mer allmän natur här.

Med andra ord egna högst allmänna erfarenheter runt träning, kost, mm.
    jag hoppas att detta här kan bli en fräsch nystart i det här träningslivet, om nu ingen sätter igång något här med….

kan bli mycket långa intervaller på eventuella uppdateringar, kanske flera månader.
    jag är inte vän av en massa kallprat bara för av kallpratandets egen skull, man går inte ner i vikt sittandes framför en dator.

Börjat att lägga upp ett hållbart träningsprogram, ett stort kroppsomfång är inte alltid positivt, ligger på strikt matdiet, äter inget efter 20:00, t.ex. som förberedelse till att kunna träna ordentligt.
    förutsätter väl att man skall lite klokare den här gången.

Lagt upp dieten nu, noll (0) socker överhuvudtaget, dragit ner kraftigt på kohydraterna, fortsatt strikta mattider där jag ligger på i snitt 85% av dagsbehovet, med målet att dumpa ytterligare några kilo i vikt.
    idiotförklarad hemma för att jag inte kan vara normal som det heter men jag ifrågasätter normalitetsbegreppet å det vildaste.

Målet är att rasa i vikt ner till 75-80 kg egenvikt, för att sedan bygga upp till 85-90 byggd vikt.
    just nu kraftigt förkyld så ligger lågt med träningen.
    men snart är jag igång igen.

Det är bara disciplin, disciplin och åter disciplin som gäller, stenhård sådan.
    Inget slack någonstans, samma schema 24/7 oavsett veckodag.

Surfat runt lite och kanske hittat det rätta sättet att komma i form, kommit i kontakt med en PT-Camp i USA Som lånat inslag från USMC- Recons träningsprogram.

Med en varningstext att man bör läkarundersöka sig innan man anmäler sig.
    vet inte kostnad än för ett 2 mån långt program.
    än men fått reda på på vissa inslag i alla fall, 5 timmar PT per dygn, 24/7, i övrigt säger dem inte mycket.
    mer än att 60% tvingas avbryta i förtid eller inte kan slutföra vissa moment.
    Låter mycket lovande.
    men får se vad jag får till svar från dem, dem kan kräva amerikanskt medborgarskap eller uppehållstillstånd, dem jag frågat tidigare krävde det, då dem varit kopplade till amerikanska försvarsmakten.

En liten privat reflektion kanske:

Dags att börja bygga jävligt mycket pannben märker jag.
    så man kan stånga sig fram framöver mot alla ”Det går inte, glöm det, du är för gammal, gå och dränk dig!”-typer, och helst knocka dem åt skogen så dem avlider.

TV kan vara givande ibland, bokstavligen.
    Det var ett tämligen informativt program om USA:s fattiga, 46% lever under fattigdomsgränsen.
    motsvarande siffra för Sverige är 40%+, dem som snackar skit om USA och deras fattiga, bör ta och fundera lite på att städa upp i den egna stugan först.
    Man skall inte kasta sten i det egna glashuset, det kan lätt gå sönder.

Med andra ord skulle en emigration knappast skada ens läge.
    en jämförelse jag gjorde spontant är att USA idag har ett bättre – och tryggare, socialförsäkringssystem än Sverige.
    Trött på all den jävla skiten i Sverige envisas med, denna förbannade åldersdiskriminering, detta förbannade DADT, den jävla oginheten och avunden.
    all jävla kontroll hit och dit och den förbannade Herr/Fru Spara som finns och frodas överallt, och bara ökar i antal.
    dem kan dra åt helvete allihopa i det släktet.

Frågan är fan om jag inte får det lättare i USA än här?
    Ekonomiskt kan det inte bli sämre i alla fall.

Lite nödvändiga pysselbitar börjar ramla på plats nu.
    som behövs för träningen.
    Härligt!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.