Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tips for formen inför sommaren
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2006 at 10:18 #94758Anonym anvandareMember21 februari, 2006 at 10:18 #1038882Anonym anvandareMember
Tjenis!
Är ny här och får verkligen tacka för detta underbara forum. Oerhört intressant att sitta här och läsa. :emo-thumb
Tänkte passa på att fråga om hjälp med vad det gäller att komma iform vad det gäller sommaren. Jag har aldrig bantat/deffat eller vad det kallas för att komma i sån där rippad form. Nu är det inte tävlingsmässig alls från min sida utan bara ett projekt jag haft för mig. Vi är 4 polare som ska upp med resultatet till sommaren.
Jag har då haft 2 år för att se om jag kan komma i den bästa form jag någonsin vart i. Då har jag ägnat snart 2 år till gymträning (uppbyggande) och nu till sommaren så är 2 årsperioden slut och det är alltså nu till sommaren jag ska ta foto för att få resultatet på bild. Tänkte att jag då skulle vara rippad. Om det blir ett lyckat resultat så tänkte jag stanna kvar i det här och satsa på byggandet för det är skitkul. Det är dock bara det här med det ständiga räknandet av kalorier och annat jag är dålig på. Och det blir ju ett problem just nu när jag ska upp med resultatet till juni.
Muskelmässigt har jag fått bra resultat så det är ju bara det här med att banta ner mig som är problemet. Jag vill få bort ca 6 kilo till juni och behöver hjälp med kost och konditionsträning. Då jag byggt upp mig så har jag inte tänkt så nyttigt vad det gäller kosten. Jag har i stort sätt kastat i mig lite allt möjligt men vart noga med proteinet i allafall. Nu ändras ju allting drastiskt då jag ska ner i vikt. Jag har inte haft någon experthjälp alls vad det gäller träningen utan kört lite på känsla. Den kost jag kör med nu kanske är helt förödande så att jag har fågelben i sommar då den är kombinerad med den träning jag kör nu för att komma iform. Men än så länge har jag ork. Jag ska visa hur en dag ser ut, och hoppas att ni kan hjälpa mig att rätta till felen.
Det här är alltså så jag äter nu, då jag inbillar mig att kunna komma i form inför sommaren:
Frukost
Ungefär en halv tetra lättfil
2 st Linfrö/Omega-3 Fullkorns-skivor
2 skivor hästkött som pålägg på varje macka
1 kokt ägg
1 glas fruktjuiceMellanmål
1 äpple
1 burk tonfisk i vattenLunch
1.5 dl ris
3 dl wokgrönsaker (kokade)
4-5 st fiskpinnar (kan bli såna där schnitzlar av fisk också från affären)Mellanmål
1 äpple
ett paket nudlarMiddag
3-4 kota potatisar
3 dl grönsaker (kokta)
1 st bit Fläskkarre, fläskkotlett eller annan liten köttbit (tips här skulle uppskattas)
Sen en påse brunsås till det
2 glas mellanmjölkMellanmål
En burk tonfisk i vattenSista målet för dagen
Nån frukt eller kanske nån fullkornsmacka med kokt ägg på.
På lördagar brukar jag lyxa med en calzone och lite glass.
Jag kör inte med något tillskott, men funderar på något proteintillskott.Jag går promenader på en timme varje morgon (kan bli varannan också) på fastande mage.
Sedan tränar jag alltså styrketräning 4-5 dagar i veckan. Varje pass är ungefär 40-60 min. Jag brukar inleda med ca 10-15 min trampaskin.Kan jag kanske dra ner på promenaderna till varannan morgon, för det känns som att jag går lite för mycket nu?
Det är fritt fram att garva ihjäl er om allting kan vara käpp rätt åt skogen för jag antar att det är så. Men en så länge har jag inte gått sönder. Jag är bara inne på tredje veckan med det här schemat och jag skulle alltså vilja få höra om jag kan köra så här och om det är bra för mitt ändamål att få bort 6 kilo fett till Juni och behålla så mycket muskler jag kan. Jag kan ju ingenting om såna här kostvanor och det är otroligt jobbigt att plöja genom nätet efter tips eftersom man hör så många olika saker från alla håll.
Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde ge en åsikt på det hela.Tack på förhand!
21 februari, 2006 at 10:54 #1038883Anonym anvandareMemberDet jag reagerade på var mellanmålet med nudlar och äpple, lägg till ngt protein och byt ut nudlarna mot mera långsamma kolhydrater, tex fullkornspasta. Skippa sås-påsar och fiskpinnar….Köp fiskblock istället om du vill äta fisk, sås kan du göra på minifraiche eller kesella tex.
Ha det!
21 februari, 2006 at 11:40 #1038884Anonym anvandareMemberprecious wrote:Det jag reagerade på var mellanmålet med nudlar och äpple, lägg till ngt protein och byt ut nudlarna mot mera långsamma kolhydrater, tex fullkornspasta. Skippa sås-påsar och fiskpinnar….Köp fiskblock istället om du vill äta fisk, sås kan du göra på minifraiche eller kesella tex.Ha det!
Tack för svaret.
Ska göra som du säger. Är sex kilo för mycket begärt att få bort innan Juni på det sättet jag tränar och äter nu? Kan jag kanske dra ner på promenader och de 15 minuterna jag kör trampmaskinen innan styrketräningen varje pass? Vad jag menar är om jag kanske tränar för hårt just nu då jag kanske kan skynda långsamt och ändå ha fått bort 6 kilo till juni?
21 februari, 2006 at 15:35 #1038885Anonym anvandareMemberVad glad man blir då. Tackar för svaren! :worship:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.