- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tips för träningsdagbok m.m.
Tjenna! Jag tänkte börja skriva tränignsdagbok eller tränigslogg eller vad det nu kallas. Tänkte fråga här vad ni använder och för och nackdelar m.m.
Så svara på pollen och skriv sedan gärna några rader om det hela
”Jag för ingen träningsdagbok, jag orkar inte.” Dock funderar jag på det för att sedan kunna jämföra resultat osv. Kortfattat
Jag för träningsdagbok med Fitnessförlagets Träningsdagbok.
Detta är för att jag ska komma ihåg precis vilken nivå jag låg på förra gången jag gjorde samma övning så man inte behöver testa sig fram varje gång och förlora sets på för lätt eller för tung vikt.
Jag kör ett schema med periodiserade repsantal så varje muskelgrupp med samma repsantal återkommer endast en gång var tredje vecka och därför blir det svårt med minnet. Jag dokumenterar också morgonpuls samt vikt i denna för att se hur kurvan lägger sig.
Skriver träningsdagbok här på forumet sedan 08 innan var det endast penn&paper
Fördelar: människor med gemensama mål hittar oftast till ens dagbok där dom då kan läsa och skriva tex om dom ser något som man själv kanske har missat vad gäller kost/vila/träningsform eller annat, då får man oftast ett snällt inlägg om saken:-) plus att man får oftast en massa positiva kommentarer angående sin egen träningsiver, som delas med så gott som alla på bodys forum
Nackdelar:tyvärr så kan också folk med alltför mycket slötid över komma in och skriva mindre roliga inlägg och nästan ibland vad jag sett på vissa träningsjournaler bli attackerade!vilket jag tycker är lite sorgligt,annars har jag svårt med att se något mer negativt med att föra träningsdagbok här!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY