Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tips på bra träningsrelaterade böcker
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 november, 2008 at 23:13 #270584Anonym anvandareMember
Jag väntar spänt på ”Franco Columbu’s Complete Book of Bodybuilding” !
Inspirerande läsning finns även i ”Bodybuilders nutrition” av samme man.
5 november, 2008 at 14:41 #270585Anonym anvandareMemberBlood And Guts med Dorian Yates
A Warriors Story med Dorian Yates (Øverlægset bæsta boken hittils før mig)
Encyklopedia of modern bodybuilding med Arnold. (En hel del intressant)
Ultimate Bodybuilding med Joe Wieder ( Fy i fan va øvningar den har)
Power Factor Training med Peter Sisco och John Little( Mycket intressant læsning som får en att fundera lite)5 november, 2008 at 21:20 #270586Anonym anvandareMembermorolto wrote:Dinasaur training av Brooks KubikNär skrevs boken och vad på ett ungefär handlar den om?
6 november, 2008 at 10:16 #270587Anonym anvandareMemberFår ju ha med något om konditionsträning med.
aerob och anaerob träning av Jens Bangsbo och Lars Michalsik
En väldigt bra introduktionsbok om konditionsträning, dessutom på svenskaThe Vertical Jump Development Bible – Kelly Bagget
Om man vill hoppa högt..Supertraining av Mel Seff
Om man har väldigt mycket tid över och känner för att ha en bok som man får läsa om ett antal gånger.Running: Biomechanics and Exercise Physiology in Practice av Frans Bosch och Ronald Klomp
En bok som överraskar med väldigt pedagogiska kapitel om funktionellanatomi och metabolism i samband med löpning.Ultimate back fitness and performance av Stuart McGill
Titeln säger det mesta. Man ska vara medveten om att det är McGills åsikter och att det finns andra experter med andra åsikter.Brumstrom’s Clinical Kinesiology av Laura K. Smith, Elizabeth Lawrence Weiss och L. Don Lehmkuhl
Hur rörelser sker i olika leder, vilka muskler som arbetar, hur mycket etc. Även väldigt bra om man vill lära sig var man kan känna och se de flesta musklerna på kroppen.Böcker som redan nämnts…
Exercise Physiology: Energy, Nutrition, and Human Performance
Science and Practice of Strength Training
Practical Programming for Strength Training
Starting Strength: A Simple and Practical Guide for Coaching Beginners.johanneshhh wrote:Har ni några andra tips på böcker då, som tar upp övningar som inte är med redskap?Martin Lidbergs bok kombinationsträning är endast partner och kroppsviktsövningar.
6 november, 2008 at 10:34 #270588Anonym anvandareMemberM A Q – av Pierre Johansson och Leif Larsson.:emo-thumb
6 november, 2008 at 12:36 #270589Anonym anvandareMemberMaQue wrote:Louie Simmons – Westside book of methods.Ska inhandlas inom kort, men jag gissar att den är guld.
Den är sjukt bra skriven.
Står allt man behöver veta om WSB och lite till.Tipsar om en bok till som jag tycker är bra.
The manual to reactiv training.8 november, 2008 at 23:22 #270590Anonym anvandareMemberStyrketräning – En anatomisk guide som tidigare nämnt…
En mycket bra bok, kanske är någon som blir övertygad om att det är en bra bok om många vouchar för den :up:
Effektiv Näringslära av Fredrik Paulún ska väl vara riktigt bra?
Har ej själv läst den men tänkte beställa den här från bodyshoppen det sägs ju trots allt att Fredrik Paulún är en av de främsta om inte den främsta i Sverige inom näringslära i samband med träning.
Jag vill gärna höra från någon som läst den
9 november, 2008 at 00:03 #270591Anonym anvandareMemberDen är absolut värd att köpa! Paulun är enormt kunnig inget snack om saken, även om han kanske gör lite egna antaganden ibland.
9 november, 2008 at 17:11 #270592Anonym anvandareMemberStyrketräning för idrott, motion och rehabilitering av Thomeé, Augustsson, Wernbom, Augustsson och Karlsson.
En ny bok om styrketräning, (inte den som marknadsförs på nya BODY) verkar riktigt lovande. Dels ska den ta upp många myter om styrketräning mm.
22 februari, 2009 at 13:15 #270593Anonym anvandareMemberNågon som läst boken? Funderar på att köpa den.
22 februari, 2009 at 15:16 #270594Anonym anvandareMemberMmmm, har skummat igenom den.. Jag föredrar fortfarande M A Q.
11 augusti, 2009 at 13:16 #270595Anonym anvandareMemberHmm, har skummat igenom tråden men inte sett:
Effektiv bodybuilding och Avancerad bodybuilding av Ove Rytter
Visserligen har de några år på nacken men känns fortfarande aktuella. Väldigt lättlästa, bra info om övningar och kost för dem som precis dragit igång.
14 augusti, 2009 at 18:32 #270596Anonym anvandareMemberA warriors way-Dorian yates
Grym motivationsbok om träning å tävling på proffs nivå av en kille som såg enkelheten i muskelbyggning och träna endast 3 gg i veckan å åt inte mer än 500gram protein(enligt boken dock) per dag å vann mr olympia många gånger(6?)eller nått,har endast dock hittat den på engelska
14 augusti, 2009 at 19:37 #270597Anonym anvandareMembermr_X wrote:avancerad bodybuilding är rätt ok, går igenom lite av varje, intensitetshöjande principer, periodisering, överbelastningstekniker och ett intressant avsnitt hur man räknar ut intensitetsindex av ett träningspass.Tycker tvärtom att det var en av de sämsta träningsrelaterade böcker jag läst. Om något bevisar den att en byggare med bra förutsättningar inte behöver veta särskilt mycket så länge grunderna sköts…
14 augusti, 2009 at 19:41 #270598Anonym anvandareMemberDanne.v wrote:den var jävligt inspirerande tycker jag.Fast är det verkligen inspiration man söker? En bra bok/coach leder till resultat. Resultat är inspirerande!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.