Tips på bra träningsrelaterade böcker

Home Forums Allmänt om gymträning Tips på bra träningsrelaterade böcker

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 146 total)
  • Author
    Eddie Vedder wrote:
    Den som gillar vår blogg kan dessutom köpa en bra bok till hösten. Då släpper Jacob och jag vår bok.

Ja jag gör reklam, so shoot me!:D Skämt åsido, jag är själv nöjd med den och hoppas läsarna kommer uppskatta den.

Vad kommer den handla om? Träningslära i allmänhet eller något mer djuplodande? Kul att ni satsar:)

Allan wrote:
    Vad kommer den handla om? Träningslära i allmänhet eller något mer djuplodande? Kul att ni satsar:)

Vi vill inte gå ut för mycket med detaljer men gillar man bloggen så lär man få ut mycket av boken i alla fall. :)

Lite nyfiken.. Ser att det är några som skrivit att Maximal muskelttillväxt är en dålig bok. Har inte läst den själv men har den hemma.. Vad är det som är dåligt med den?

Jag skulle behöva en bra bok om kost och en bra bok om träning på svenska eftersom min engelska brister ibland :(

”Den skuplterade kroppen” av Thomas Johansson
    En studie av gymet och gymkulturen där läsaren tas med på en analys av könsidentiternas och den samtida estetikens konstruktion i 1990-talets Sverige.

Verkar riktigt intressant! Tack för tipset!

Sedan kan jag rekommendera boken Idrottsnutrition av Gleeson& Jeukendrup. ”Allt du behöver veta om idrottsnutrition”.

Big Beyond Belief. En bok som fått mycket skit, men som fungerar bra om man bara ger den chansen.

just inne i beyond brawn, läst 1/3 och sålänge gillar jag den, vet att den redan blivit tipsad men ja, here it comes again; Beyond Brawn

Kan aldrig bli tipsad om för mycket! Riktigt bra bok som dom flesta tränande bör läsa!

allan wrote:
    kan aldrig bli tipsad om för mycket! Riktigt bra bok som dom flesta tränande bör läsa!

+1.

Alltså det är bara att leta…. Här har du massor [http://www.bokia.se/categories/BE/Medicin-och-halsa/ http://www.bokia.se/categories/BE/Medicin-och-halsa/%5D

Har nu snart läst 300sidor av Beyond Brawn, och jag får väll också tipsa om den. Kommer lägga om min träning och ta väldigt mycket inspiration från boken :)

Gober wrote:
    Har nu snart läst 300sidor av Beyond Brawn, och jag får väll också tipsa om den. Kommer lägga om min träning och ta väldigt mycket inspiration från boken :)

Good for you, Gober. :)

Jon Larsson wrote:
    Good for you, Gober. :)

Lite OT att diskutera här men jag är väldigt nyfiken på att höra av er som kör efter det system som rekommenderas i boken. Allt känns väldigt logiskt, det svåra för mig kommer vara det mentala, att gå ner till 3 dagars träning :yikes:

Behöver lite input från folk som fått bra resultat ;)

Tror dock att det kommer funka fint för mig som ständigt hamnat på platåer när det gäller att öka vikter och fortsätta lägga på mig muskler.

Gober wrote:
    Lite OT att diskutera här men jag är väldigt nyfiken på att höra av er som kör efter det system som rekommenderas i boken. Allt känns väldigt logiskt, det svåra för mig kommer vara det mentala, att gå ner till 3 dagars träning :yikes:

Behöver lite input från folk som fått bra resultat ;)

Tror dock att det kommer funka fint för mig som ständigt hamnat på platåer när det gäller att öka vikter och fortsätta lägga på mig muskler.

Själv kör jag två pass på tio dagar just nu, helkroppspass förvisso och primärt för att få ihop det med MMA-träningen.

Tar man bort MMA ur ekvationen så har jag alltid fått bäst resultat av att köra måndag och torsdag. Två gånger i veckan känns fullständigt tillräckligt för mig eftersom intensiteten är hög och träningsvärken monumental.

Det mesta centreras kring de stora basövningarna och kör man skiten ur sig i dessa så finns det inte så mycket mer att lägga krutet på, annat än någon random kompletteringsövning här och där.

Fokus ligger på progression och du blir därför tvungen att kriga på ett helt nytt sätt än tidigare. Hög intensitet>volymen sjunker och återhämtningen blir oerhört viktig.

Törs garantera fantastiska resultat om du plockar fram vinnarskallen och ger dig fan på att krossa dina PB:n. :up:

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 146 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.