Tips på gym schema

Home Forums Allmänt om gymträning Tips på gym schema

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • Author
    Posts
  • #273857
    CuleAK wrote:
    Hade tänkt att följa nedanstående upplägg(3 dagars programmet). Är inte det upplägget bra och ger en bra grund också?

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454]

    Tycker fortfarande att du borde satsa på ett helkroppsupplägg, dock är du 17 bast och jag förlåter dig för din dumdristighet, dessutom verkar det ungdomen förutsatt att alltid strunta i dom äldres råd och vishet, man måste kanske trilla i sina egna gropar:)

    Bra du tog lite förnuft till fånga iaf och tänkte om gällande enbart maskinträning.

    Lycka till!

    #273858
    Alex N wrote:
    man måste kanske trilla i sina egna gropar:

    Vad menar du? Vad är det som kan gå snett?

    ..Och tack!

    #273859
    CuleAK wrote:
    Vad menar du? Vad är det som kan gå snett?

    ..Och tack!

    Jag menar det att med ålder och erfarenhet kommer vishet ( hur otroligt tråkigt det än må låta för en 17 åring);) hade jag fått chansen att starta om min gymkarriär så hade jag börjat med ett helkroppsupplägg, utan att tveka! Hursom nu lämnar jag disskusionen, lycka till oavsett upplägg, det viktigaste är i slutändan att man tycker det är kul och är konsekvent med sin träning och kost!

    #273860

    Säger samma som Alex N, ångrar att jag började med ”byggar-splittar” och inte helkropp :/

    #273861
    CuleAK wrote:
    Hade tänkt att följa nedanstående upplägg(3 dagars programmet). Är inte det upplägget bra och ger en bra grund också?

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454]

    Absolut. Men vill du ha ett enkelt program för nybörjare där du kommer få snabba ökningar med få övningar har jag redan länkat till en sida. Du börjar väldigt lätt med bara stången men det kommer gå fort då du ökar varje pass.

    #273862
    Allan wrote:
    Absolut. Men vill du ha ett enkelt program för nybörjare där du kommer få snabba ökningar med få övningar har jag redan länkat till en sida. Du börjar väldigt lätt med bara stången men det kommer gå fort då du ökar varje pass.

    Har funderat länge och beslutat att köra stronglifts som ni säger. Det är väl denna ni förespråkade va? [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071 http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071%5D

    #273863

    så antar att jag borde börja köra 5×5 ist för 4×6 eftersom det verkar ge bättre avkastning? :)

    #273864
    VanNuysCity wrote:
    så antar att jag borde börja köra 5×5 ist för 4×6 eftersom det verkar ge bättre avkastning? :)

    Kvittar fullständigt! Folk är i allmänhet lite för fixerade med antal set och reps, jag säger lyft tungt och fortsätt tills du är slut!

    För stora muskelgrupper kommer det innebära att du lyft tungt nog om du tar slut vid 12-15 set. Detta utan att ha pump/mjölksyra allt för mycket.

    #273865
    Obbe wrote:
    Kvittar fullständigt! Folk är i allmänhet lite för fixerade med antal set och reps, jag säger lyft tungt och fortsätt tills du är slut!

    För stora muskelgrupper kommer det innebära att du lyft tungt nog om du tar slut vid 12-15 set. Detta utan att ha pump/mjölksyra allt för mycket.

    Ok bra att veta :) Har vart lite för fixerad på antalen :P

    #273866

    Tjena alla! Jag har en fråga angående stronglift. Eftersom jag bara är 17 och tränar stronglift, kan detta inte vara skadligt? Jag menar man ökar ju belastningen varje gång med 2,5 kg och till slut kan det bli väldigt mycket. Vad jag har läst så måste skelettet vara färdigutvecklat innan man börjar med riktigt tunga belastningar. Detta inträffar oftast runt 20 års åldern.

    Vad tycker ni?

    #273867

    Skynda långsamt är väl alltid bra :)

    #273868

    Exakt!

    #273869

    Ja men vad är ”skynda långsamt” då? Är 2,5 kg ökning varje gång okej? Eller bör jag ändra?

    #273870

    Ja, kör på stronglifts för tusan!

    Gjorde som du i början, körde bara i maskiner och olika splittar…

    Kunde nog inte gjort någonting bättre än att börjat med SL 5×5, jag kommer då inte ångra mig i framtiden att jag började med SL 5×5 inte! (läs signaturen)

    #273871

    Hej vad tror ni om SL när man redan har typ 5års träning i bagagen?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.