Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tips på träningsprogram efter längre uppehåll från styrketräning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 juni, 2011 at 14:04 #52674Anonym anvandareMember1 juni, 2011 at 14:04 #129731Anonym anvandareMember
Efter att för ha tränat regelbundet i flera år har jag nu misslyckats med att upprätthålla en bra nivå på träningen. Har gjort flera försök förra året men pga att jag har så pass mycket mindre tid att lägga nuförtiden rinner det ut i sanden hela tiden och jag skjuter det framför mig. Kan någon tipsa om ett bra träningsprogram för någon som tränat styrketräning regelbundet i några år och ska komma igång igen efter ett längre uppehåll? Detta är en metod (den enda?) jag inte testat ännu, att följa ett långsiktigt program avsett för personer i min situation. Länkar mottages tacksamt!
Kan tilläggas att det jag gjort fel är att jag lägger mig på för hög nivå direkt och blir missnöjd och tänker att ”Till hösten, då kör jag igång på riktigt”.Notera att ett gymprogram inte är nödvändigt, det kan vara ett allroundprogram som får mig att komma in i det igen, men som sagt, behöver ett system för att långsamt komma dit jag var igen…
//Baseball, vill bli bitig igen.
1 juni, 2011 at 14:07 #129732Anonym anvandareMemberKan tilläggas att jag är en extremt systematisk person, lägger upp en träningsdagbok här när jag hittar ”mitt” upplägg.
1 juni, 2011 at 14:29 #129733Anonym anvandareMemberLåter som att om du inte kan ge 100% skiter du i det helt. Att hinna med hälften av det man egentligen vill lär ju ge bra mycket mer än absolut ingenting. Kan du bara trycka in ett 2 eller 3-split med 2övn per muskelgrupp så får det ju vara så. Gör det bästa utav den tid du har och acceptera läget.
Har du ”tränat regelbundet i flera år” bör du ha god koll på vad du behöver göra väl i gymmet.
1 juni, 2011 at 15:35 #129734Anonym anvandareMemberüberbiffen wrote:Låter som att om du inte kan ge 100% skiter du i det helt. Att hinna med hälften av det man egentligen vill lär ju ge bra mycket mer än absolut ingenting. Kan du bara trycka in ett 2 eller 3-split med 2övn per muskelgrupp så får det ju vara så. Gör det bästa utav den tid du har och acceptera läget.Har du ”tränat regelbundet i flera år” bör du ha god koll på vad du behöver göra väl i gymmet.
Jag har väldigt god koll på vad jag gör i gymmet. Mitt problem är att aktivt motivera mig under längre period på grund av att jag känner mig osäker i hur jag ska lägga upp intensitetsnivån.
Jag vet mycket väl att ett 3-split mån-ons-fre skulle göra susen jämfört men att inte göra någonting…
Det jag efterfrågar är alltså ett schema med hur man ska lägga upp intensiteten i programmet, inte något split-program. Det kanske var oklart.
3 juni, 2011 at 08:53 #129735Anonym anvandareMemberHejsan,
Jag tycker att du skall testa MAX-OT. Du finner allting på länken här: [http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=20]
3 juni, 2011 at 11:11 #129736Anonym anvandareMemberHelkroppspass 2-3 ggr/vecka?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.