Tips på upplægg vid prioritering

Home Forums Allmänt om gymträning Tips på upplægg vid prioritering

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjena

Har børjat træna hårt igen efter några år på soffan. Har tidigare trænat och har en bra grundstomme førutom att jag slæpar på ett par muskelgrupper.
    Min tanke ær att prioritera dessa (vader och bålen/nedre ryggen med 2 pass i veckan och køra igenom resten av kroppen 1 gång per vecka førdelat på antingen 1 eller 2 separata pass. Jag uppskattar att detta handlar om 1 års prioriterings træning før att komma ikapp ordentligt.

Nu ær det inte så att jag ”glømt” att træna mina sæmre muskelgrupper. Vaderna slæpar pga 2 st avslitna hælsenor och bål/rygg partiet vill jag prioritera då jag gillar att køra basøvningar vilket kræver ett starkt mitt parti.
    Som løk på laxen vill jag bli lite lættare då jag helst vill hålla en god form året runt. Nu handlar det inte om en tokdeff infør sommaren. Min tanke hær ær att køra ett par intervall pass i veckan før att hålla konditionen och førbrænningen i kroppen på en bra nivå.
    Har någon lite tips och ideer om ett upplægg eller annat hur denna ekvation ska gå ihop så tas detta tacksamt emot.

Vi ses på gymmet :emo-thumb

Om du skall köra 2 split och prioritera vissa muskler så säger det väl sig själv att du kör de prioriterade musklerna ett pass och de andra under de andra passet. Så tränar du bara ett av passen 2 gånger/ vecka. Eller har jag misstolkat texten?

Istolig wrote:
    Om du skall köra 2 split och prioritera vissa muskler så säger det väl sig själv att du kör de prioriterade musklerna ett pass och de andra under de andra passet. Så tränar du bara ett av passen 2 gånger/ vecka. Eller har jag misstolkat texten?

Nej du har nog tolkat det rætt…. Pudelns kærna var mer att kunna kombinera prioriterings træningen = bygga muskler, med att gå ner lite i vikt. Samt om upplægget verkar rimligt.
    Det finns olika trænings skolor och åsikter kring detta.

En del menar att muskelbyggning och vikt minskning på samma gång inte kan kombineras. Byggning = øverskott. Viktnedgång = underskott nær vi pratar kostintag. Andra sæger att det ær fullt møjligt om det inte gæller en generell muskeltillvæxt på hela kroppen samtidigt som kostintaget ær begrænsat.
    Nu ær det en relativt liten muskelgrupp som ska prioriteras (byggas) och resten underhållas.
    Nær det gæller vikten har jag ca 10-15 kg kvar till knallform men eftersom jag inte ska deffa så ræcker ca 5-7 kg før att hålla en hygglig form. Tænker på killar som tex Micke Hancic som verkar hålla en hygglig form året runt men ændå kan packa på sig kvalitets muskler. (Inte før att jag ens kan jæmføras med honom men……)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.