Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tips synpunkter hjälp, tack.!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 maj, 2014 at 15:40 #105397Anonym anvandareMember24 maj, 2014 at 15:40 #1081718Anonym anvandareMember
Hejsan. Jag är en 26 årig pojk som tränat i några år till och från på gym. ( tyvärr mestadels ensam de senare åren )
Nu på senare tid för att få mer inspiration och glädje till att träna har jag testat att träna på 2 olika sätt.
varannan månad kör jag 6 rep på varje set och månaden efter kör jag 12-15 rep.
Detta har jag gjort för att testa på om det hjälper till att ”öka effektiviteten” på träningen.Mitt mål är egentligen inte att bli hulk eller atletisk, mer bara att bli rippad med synliga muskelkonturer.
Finns någon som vet om detta uppläget är helt onödigt/dåligt, eller om det kan vara bra för kroppen att konstant få nytt.
Finns det något annat sätt som kan vara bättre.?
Ett vanligt gympass för mig är cirka 60-90 minuter, 3-4 Övningar/muskel samt 3-5 Sett per övning.Blir mellan 4-6 gympass i veckan, beroende på hur jag känner mig i kroppen efter arbetet.
Ex på pass i veckan är: Ben-mage, Rygg-biceps, Bröst,triceps, Axlar-mage,
Försöker även slänga in lite extra bänkpress,biceps samt marklyft när jag kan på helgen ”lek-pass” som jag kallar dem. Samt att jag har tänkt att jogga varannan dag 3-5 km efter gympasset.
tackar på förhand för all feedback jag kan få.
Mvh
26 maj, 2014 at 11:26 #1081730Anonym anvandareMemberJag skulle nog lämna bort joggningen efter gympasset och jogga nästa dag istället, eftersom joggningen skulle stanna av kroppens återhämtning och uppbyggnad..
10 juni, 2014 at 22:30 #1081798Anonym anvandareMemberFör att få bäst muskelvolymökning bör du träna varierat på upp till 12 reps och upp till 5 reps, precis som du gör, varför kan du läsa om här: http://traningslara.se/fysiologi-del-iii-muskler/ om du är intresserad.
Vill du ha synliga muskler men inte bli Hulken är bästa tipset att gå ner i fett %.
Om du kör mycket marklyft och knäböj så behöver du kanske inte lägga ner allt för mycket tid på ditt magpass, magen tränas grymt bra av dessa övningar. Magen får du ändå bara synlig med lågt fett % så det går inte att träna sig till synliga magrutor om du samtidigt vräker i dig mat.
Jag skulle nog inte lägga in joggingpass direkt efter ett träningspass, försök att få till dem dagar du inte tränar, du bör heller inte motionsträna innan ett pass då det också kommer minska din muskeltillväxt. http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/ här kan du läsa lite mer om det om du är intresserad.
Hoppas det va till nån hjälp
11 juni, 2014 at 17:18 #1081807Anonym anvandareMemberTackar så mycket för ditt inlägg Redfik samt länkarna skall genast kolla på.
//Peter
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.