Träna

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej jag är ca 170 lång väger bara 67 kg , Har alltid haft svårt gå upp i vikt enda stället den växer snabbt på är magen,

har ingen bra ekonomi,så mycket mat har jag inte möjlighet att köpa,

Frågan är om jag borde satsa på bli fit och formad , Istället för att bli stor ,

kanske kan man framöver om möjlighet finns börja bygga sig större , Just nu käkar jag endast gainer för att få i mig mer kalorier,

Min fråga är väl egentligen om man tränar sig för att bli fit ,få snygg mage osv , Då krymper jag väl ännu mer i storlek och blir tändsticka vilket jag nästan är :O svårt och träna sig och endast få bra mage ?? och samtidigt gå upp i armar osv

Hoppas någon seriös kan ge tips

russin wrote:
    Frågan är om jag borde satsa på bli fit och formad , Istället för att bli stor ,

Vad vill du själv?

Det är i stortsett omöjligt jaa, du borde sattsa på att bli stor & stark först och främst, käka riktigt & dessutom NYTTIG mat, minst 4-5 måltider om dagen.
    Se även till att ha mycket vilodagar under veckorna (detta är bara ett plus till dina muskler, så dom hinner återhämta sig).

Sen kan du proppa i dig kost-tillskott, satt återhämtningen blir snabbare, satt din styrka kanske ökar lite grann osv osv.

Men som sagt, jag tycker du först och främst ska bygga på dig först, bli ”stor/grov” + fixa din styrka & uthållighet.
    Sen tar du ”magen” (magrutorna) som dom kommer, alltså dom kommer ju med tiden hur som helst, och gör du på detta viset, så är det större chans att du spar din ”stor/grov” het & även styrkan.

Men lägger du av med bulkningen & börjar deffa, så klart din styrka och allt minskas, det är en självklarhet.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.