Home › Forums › Allmänt om gymträning › Träna 7 dagar i veckan ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 augusti, 2012 at 15:12 #98061Anonym anvandareMember5 augusti, 2012 at 15:12 #1066551Anonym anvandareMember
tja,
Jag har tränat 5 daga i veckan nu ett tag, men nu dom senaste veckorna har jag haft så jävla långtråkigt på helgerna så jag tänkte att jag drar o tränar då med,finns de fördelar och nackdelar med detta ? bör man ha minst 1 vilodag ?
för jag känner ju själv att jag har ork till de..Jag tränar aldrig samma muskler så de kolliderar med dagen efter o.s.v
Måndag; Axlar, underarmar, mage
Tisdag; Rygg, Biceps,
Onsadg; Bröst, triceps, mage
Torsdag; Ben, Mage
Fredag; rygg, axlarLördag; bröst, triceps,
Söndag; ben, magePå detta vis kolliderar inte ”timmarna” efter varandra och jag får med nästan alla muskelgrupper 2 ggr i veckan
5 augusti, 2012 at 17:29 #1066560Anonym anvandareMemberVarför inte köra lite kondition på helgerna? Muskler behöver en bra grundkondition lättare att bygga muskler med bra syre upptagningsförmåga. Så ut och jogga lite:)
5 augusti, 2012 at 19:02 #1066570Anonym anvandareMemberNae det är nog inte att rekommendera. Muskler byggs upp när du sover och sitter stilla, tränar du överdrivet ofta och jävligt riskerar du att avbryta uppbyggnaden. Även om musklerna får en 24-timmarsperiod att bygga upp sig innan det är dags igen växer musklerna långt efter det om än inte så fort, och säg att du tränar måndga axlar t.ex. är det inte helt otroligt att det påverkas när du kör rygg tisdagen efter.
Lagom är bra.
5 augusti, 2012 at 19:04 #1066571Anonym anvandareMemberHur ska man lägga upp vilodagarna isf för bästa resultat ?
ska man ta 2 dagar i rad eller lägga onsdagen och lördagen som vilodagar ?5 augusti, 2012 at 23:33 #1066602Anonym anvandareMemberVad är ditt största mål med träningen just nu? Sålänge det inte är att bara gå upp så mycket som möjligt i fett och muskelvikt tycker jag istället du kan lägga in några cardiopass om du har tråkigt Det mår man sjukt bra av och kan hjälpa till jävligt mycket när det gäller att inte lägga på sig fett, eller förlora fett, även om du inte rådeffar.
6 augusti, 2012 at 09:03 #1066607Anonym anvandareMemberMitt största mål just nu är att förlora fett och bygga muskler jag kör 5×5 på nästan alla övningar, ska jag slänga på cardio på helgerna då?
6 augusti, 2012 at 18:00 #1066626Anonym anvandareMemberemilmar2009 wrote:tja,
Jag har tränat 5 daga i veckan nu ett tag, men nu dom senaste veckorna har jag haft så jävla långtråkigt på helgerna så jag tänkte att jag drar o tränar då med,finns de fördelar och nackdelar med detta ? bör man ha minst 1 vilodag ?
för jag känner ju själv att jag har ork till de..Jag tränar aldrig samma muskler så de kolliderar med dagen efter o.s.v
Måndag; Axlar, underarmar, mage
Tisdag; Rygg, Biceps,
Onsadg; Bröst, triceps, mage
Torsdag; Ben, Mage
Fredag; rygg, axlarLördag; bröst, triceps,
Söndag; ben, magePå detta vis kolliderar inte ”timmarna” efter varandra och jag får med nästan alla muskelgrupper 2 ggr i veckan
Typisk uppmärksamhets noob fråga.
Kör 3 pass om dagen, 1h vardera, alla dagar i veckan utom söndagar för då tycker alla att man ska vila tydligen. Få med 3 kroppar i veckan. Enkelt6 augusti, 2012 at 21:48 #1066650Anonym anvandareMemberemilmar2009 wrote:Mitt största mål just nu är att förlora fett och bygga muskler jag kör 5×5 på nästan alla övningar, ska jag slänga på cardio på helgerna då?hade jag absolut gjort du kan ju också t.ex. byta ut gympasset på fredagen mot cardio och köra det passet på lördagen ist, alltså sprida ut gympassen
6 augusti, 2012 at 23:10 #1066668Anonym anvandareMemberJag hade också antingen spridit ut vilodagarna eller ersatt ena med cardiopass o då sett till så benpasset är halva veckan efter cardion så benen hinner vila.
Jag har provat att köra igenom kroppen 2ggr/v med 6 pass på ca 1,5-2h/pass. Det gick skitbra i början och jag fick verkligen resultat av träningen men bara efter några veckor fick jag ruskiga problem med armbåge o axel och började känna att kroppen inte orkade lika mycket. Tänk på att det är inte bara musklerna som ska vila utan också nervsystemet, får det inte vila kan du gå in i väggen tex. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.