”Träna bort förkylning”

Home Forums Allmänt om gymträning ”Träna bort förkylning”

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

När skedde detta… 1714? Jag tycker det låter mycket märkligt.

Att köra hundraprocentigt låter dumt, men ett konditionspass med lite förkylningskänningar har jag genomfört några gånger, och efteråt har det varit som att man rensat ut. Frisk!

J.v.K wrote:
    studier är välkomna

Standardsvaret:

Varför ska man behöva leta studier för att motbevisa tokerier? Är det inte den personen som påstår det tokiga som har bevisbördan?

Säger jag att den bästa träningen för hypertrofi är lövkrattning i fullmåne så ska inte du behöva ”motbevisa” mig med studier. Förkylning tränas inte bort, däremot kan man säkert lägga in ett lätt pass när man är i princip frisk och om man då dagen efter är helt frisk är det nog lätt att tro att det helt naturliga tillfrisknandet var på grund av passet.

EDIT: Han inte ens skriva klart förrän det kom ett praktexempel på vad jag menar. :D

Tomas Tryffel wrote:
    Att köra hundraprocentigt låter dumt, men ett konditionspass med lite förkylningskänningar har jag genomfört några gånger, och efteråt har det varit som att man rensat ut. Frisk!

Fantastiskt, ska se att det snart kommer ett inlägg om lövkrattning i fullmåne

Eftersom alla basketspelare är långa så måste det ju betyda att spela basket gör att man blir lång… eller:)

J.v.K wrote:
    Syftade mest på att det är intressant att läsa om, sedan är jag väl medveten om att vara kritisk till all(?) forskning samt använda sunt förnuft. men alltid kul att läsa

edit: tack för svaren dock ;)

Jo det är intressant att läsa men man publicerar som sagt inte material om vad som helst. Forskningen du pratar om finns med stor sannolikhet inte.

mccarlsson wrote:
    Eftersom alla basketspelare är långa så måste det ju betyda att spela basket gör att man blir lång… eller:)

Haha:D Själv tog jag exemplet om att hårdrockslyssnande ger långt hår här. :D

[http://traningslara.se/kostforskning-3-forsta-delen-om-epidemiologi/]

Eddie Vedder wrote:

Haha:D Själv tog jag exemplet om att hårdrockslyssnande ger långt hår här. :D

[http://traningslara.se/kostforskning-3-forsta-delen-om-epidemiologi/]

Aha… det förklarar varför mitt hår växer som ogräs, får nog börja lyssna på ballader

Jag gillar att man på 50 talet var övertygade om att gula fingrar orsakade hjärt-kärlsjukdomar… att det sedan var rökning som orsakade de gula fingrarna kopplade man inte

mccarlsson wrote:
    Jag gillar att man på 50 talet var övertygade om att gula fingrar orsakade hjärt-kärlsjukdomar… att det sedan var rökning som orsakade de gula fingrarna kopplade man inte

Det där är nog lite av en Klintbergare. ;)

Men däremot gjorde man den kopplingen mellan alkoholkonsumtion och lungcancer tills dess att man insåg att alkohol och rökning ofta hör ihop och att de som söp mest även rökte mest. De gula fingrarna har man nog aldrig trott på i verkligheten.

Eddie Vedder wrote:
    Det där är nog lite av en Klintbergare. ;)

Men däremot gjorde man den kopplingen mellan alkoholkonsumtion och lungcancer tills dess att man insåg att alkohol och rökning ofta hör ihop och att de som söp mest även rökte mest. De gula fingrarna har man nog aldrig trott på i verkligheten.

Hur var det nu med gröna fingrar då? :up:

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.