Träna dagen efter hög feber?

Home Forums Allmänt om gymträning Träna dagen efter hög feber?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hade runt 38,5 – 39 graders feber igår och var ganska så utslagen hela dagen förutom framåt kvällen då jag kände mig ganska så fräsch. Idag så är jag helt feberfri, ingen halsont och lite snuvig bara. Skulle ni ha tränat då eller väntat ytterligare en dag? I vanliga fall drar jag gränsen vid halsont, men hur det är dagar(na) efter feber vet jag inte.

Ja, jag vet att sådana här trådar suger och har säkert besvarats tiotals gånger men jag sökte runt och hittade inget.

Vila en dag till, då orkar du mer och lyfter bättre/tyngre.
    Inte värt att chansa, antingen blir du sjuk igen, eller så får du ingen kraft när du anstränger dig ordentligt.

pr0bz wrote:
    Vila en dag till, då orkar du mer och lyfter bättre/tyngre.
    Inte värt att chansa, antingen blir du sjuk igen, eller så får du ingen kraft när du anstränger dig ordentligt.

Ja, efter att ha varit vaken i några timmar så känner jag att jag inte är så jättepigg ändå. Får bli vila idag också.

Jag tränar om jag är pigg och vilar om jag som du känner mig lite sliten. Väntar alltid dock flera timmar efter uppvaknandet så jag verkligen hinner känna att jag är frisk.

Jag skulle ju personligen vänta en dag till. För att vara på den säkra sidan. Feber och halsont kan ju som oftast ligga kvar lite och komma tillbaks vid fysisk ansträngning(enbart baserat på personliga erfarenheter;))

Du skall aldrig pressa din kropp hårt efter sjukdom.. Speciellt inte feber eller halsont. Det är väldigt farligt, jag skulle nog vila ett par dagar iallafall. Det är ju bättre att vila 3 dagar än att bli sjukare och behöva vila 2 veckor..

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.