Träna rygg och biceps på olika dagar?

Home Forums Allmänt om gymträning Träna rygg och biceps på olika dagar?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag och min träningspartner har kört ett program ett par veckor nu som sett ut så här:

Dag 1
    Ben, mage

Dag 2
    Rygg, Biceps

Dag 3
    Bröst, triceps, axlar

Vi har i stort sett alltid minst en dags vila mellan varje träningspass.

Skulle man tjäna något på att byta plats på biceps och triceps? Igår tränade vi ganska mycket rygg och efter det kände vi att det var svårt att få ork till bicepsövningarna. Vi hade tröttat ut oss på ryggpasset eftersom biceps involveras i dessa dragövningar.

Allt är ju relevant beroende på person och hur hög intensitet du har. Jag skulle aldrig klara av att köra tex biceps efter ett ryggpass, eller triceps efter ett bröst.

Allt du kan göra är att testa dig fram hur du själv känner och tycker.

Inte heller jag skulle kunna få ut något bra bicepspass efter ett rejält ryggpass.

Jag har som standard biceps/triceps på samma dag/pass för att inte någon annan övning ska ta för mycket energi från dessa muskelgrupper.

Mitt upplägg ser ut såhär:

Dag 1
    Bröst Axlar

Dag 2
    Ben Rygg Mage

Dag 3
    Bicep Tricep

Ibland byter jag plats på Dag 1 och 3,
    men det har inte sabbat nåt för mig, jag kör lika tungt.
    Kan va från person till person, men testa på du, funkar det så äru inte ensam iaf :)

itt upplägg ser ut så här:

D1:Bröst

D2:Rygg

D3:Axlar

D4:Armar

D5:Ben

anledningen till att jag kör armar på en egen dag är för att jag känner inget i armarna när jag kör rygg och jag har testat köra rygg/biceps men det gav inge speciellt för mig,men när jag kör det ensamt alltså Biceps/triceps/underarmar så får jag sjukt bra kontakt och det har gett mig mkt i styrka och volym.så jag kan bara rekomendera att köra armar en egen dag.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.