Träna utan att ”växa”

Home Forums Allmänt om gymträning Träna utan att ”växa”

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Jag har tränat varit ”out of träning” i ca 2 månader pga av skada. Men jag är nu bra och ska återuppta min träning. Jag ska träna 5-6 ggr i veckan med 2-split men har ett litet problem eller en önskan om Ni så vill.

Jag vill inte öka i volym, jag gillarhur jag är byggd; storlek på armar, axlar mage osv. Jag vill forma till min kropp, deffa till armar, mage, rygg osv. Men jag vill inte få de större. Senast jag tränade så växte bicepsen så oerhört att jag knappt fick in mina armar i skjortorna, de är inte jättestora men som sagt, jag är nöjd med hur allting är. :p

Jag vill träna för att det är kul, för att hålla mig i form och vara hälsosam och för att träna och bli hårdare, alltså inte öka i volym.

Några tips?:what:

Om du vill bli hårdare så deffa, ligg på ett bra kaloriunderskott och kör lite mindre intensivt på gymmet. Dvs kör med vikter ca 75% av det som du körde på förr.

LoL!

Vilka problem, hehe :) träna på du. Du växer mycket i början men sen stangerar det. Nu stod det inget om hur länge du har tränat med vikter men jag gissar att du är nybörjare. Kör inte armar, de får mycket träning vid bröst o ryggträningen. Om du ”måste” så ta lättare vikter bara. Ät mindre än du brukar om du inte vill deffa.

PS Har märkt att kläder blir mer o mer figursydda o mindre i storlek. Inte för att man blir grövre utan att det lanseras så. Brukar skratta gott åt säljare som försöker få på mig en ”normal” xl skjorta eller t-shirt när man köper jeans.

Jo, nybörjare e jag nog. Hållt på regelbundet i kanske 4-5 månader innan uppehållet men mina armar växte som bara den.

Men ska testa 75% av vikterna, i värsta fall får jag gå upp i storlek från S/M till M/L;)

Inte hela världen hehe, men gillar slank-tränad kropp och inte stor-tränad, passar inte mig, rent utseendemässigt.

Tack för snabba svar, har varit lite rädd att gå tillbaka o träna pga av detta 😮

Lånar tråden för jag vill få precis motsatt effekt! Har behov av en stor och stark kropp men just nu är jag mest stark och inte stor, 108kg och 198cm lång. Vill bygga ben, rygg och armar så jag får mer massa och såklart styrka! Tips på övningar eller saker jag bör tänka på tas gärna emot

Träna tungt. Använd basövningar såsom bänkpress, knäböj och marklyft. Se till att enbart hålla dig till fria vikter.

warmupp wrote:
    Lånar tråden för jag vill få precis motsatt effekt! Har behov av en stor och stark kropp men just nu är jag mest stark och inte stor, 108kg och 198cm lång. Vill bygga ben, rygg och armar så jag får mer massa och såklart styrka! Tips på övningar eller saker jag bör tänka på tas gärna emot

Jag råder dig att ta en titt i forumet. Det finns tonvis med tips och mycket att lära. Kolla runt på olika journaler, sök på google och bredda dina kunskaper om träning samt kost. Om jag nu skriver ner några övningar här kommer detta vara ett par tomma ord för dig som inte kommer att vara till din hjälp. Läs olika källor, testa och utvärdera. Internet är fylld med tips, vissa är bra och vissa är ren skitsnack, så var kritisk.

Mvh

Donmzkaan

donmzkaan wrote:
    Jag råder dig att ta en titt i forumet. Det finns tonvis med tips och mycket att lära. Kolla runt på olika journaler, sök på google och bredda dina kunskaper om träning samt kost. Om jag nu skriver ner några övningar här kommer detta vara ett par tomma ord för dig som inte kommer att vara till din hjälp. Läs olika källor, testa och utvärdera. Internet är fylld med tips, vissa är bra och vissa är ren skitsnack, så var kritisk.

Mvh

Donmzkaan

Grejen är att jag gymmat i 3 år, samt haft en bra kost, tagit tillskott men får endå ingen volym bara styrka. Ett annat ”problem” är mina vader.. Jag tränar dom hårt som fan men jag får ABSOLUT ingen som helst volymökning.. inte så kul när vaderna är som tandpetare och låren är rätt stora..

warmupp wrote:
    Grejen är att jag gymmat i 3 år, samt haft en bra kost, tagit tillskott men får endå ingen volym bara styrka. Ett annat ”problem” är mina vader.. Jag tränar dom hårt som fan men jag får ABSOLUT ingen som helst volymökning.. inte så kul när vaderna är som tandpetare och låren är rätt stora..

vi vet 0 om hur du tränar och äter, starta en journal är mitt bästa tips

du kanske inte har anlag för att bli ”stor” helt enkelt?

Så du har ökat 0 i volym?

mysglenn wrote:
    vi vet 0 om hur du tränar och äter, starta en journal är mitt bästa tips

du kanske inte har anlag för att bli ”stor” helt enkelt?

Så du har ökat 0 i volym?

visst har jag gått upp men allvarligt så har mina vader vuxit 0 cm på 1 år.. Men får ingen ordentlig utveckling på övre brösten och jag har fått hjälp med övningar som jag kört nu i 6 månader, men jag blir bara stark inte stor och det är lite tråkigt!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.