träning + alkohol ?

Home Forums Allmänt om gymträning träning + alkohol ?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 31 through 38 (of 38 total)
  • Author
    Posts
  • #556814
    malawiglenn wrote:
    är det?

    Ja för vissa,andra kan fira sitt nyår på gymmet och köra tummen upp mot spegeln (likt din avatar ) vid tolv slaget.:O

    #556815
    Eddie Vedder wrote:
    Vaddå ”på vilket sätt”? Antingen är det lagligt eller ej, finns väl inte ”olika sätt” för hur något kan vara lagligt?

    Har jag fel så skriv det, jag trodde faktiskt det illegalt för minderåriga att dricka alkohol.

    Jag undrade bara hur du resonerade eftersom jag hyser stor respekt för dig här på forumet.

    Det är inte olagligt att dricka alkohol som minderårig. Däremot är det olagligt att langa till minderåriga men själva konsumtionen isig är inte olaglig.

    #556816
    MrE wrote:
    Jag undrade bara hur du resonerade eftersom jag hyser stor respekt för dig här på forumet.

    Det är inte olagligt att dricka alkohol som minderårig. Däremot är det olagligt att langa till minderåriga men själva konsumtionen isig är inte olaglig.

    Det trodde jag. Tack för upplysningen, en kunskap rikare.:)

    #556817
    malawiglenn wrote:
    Nej, du påstod att ”det sociala är viktigt”, jag undrade om det verkligen ÄR det eller om du bara yttrar din ytterst subjektiva åsikt.

    När man talar om basala behov ingår ju oftast någon form av kärlek/sex/fysisk kontakt, vilket åtminstone jag betraktar som socialt :up: Att kalla det för en ytterst subjektiv åsikt tycker jag är anmärkningsvärt… De flesta har nog ett behov av någon form av social gemenskap(som exempelvis denna oerhört givande konversation).

    #556818
    malawiglenn wrote:
    Exakt, men uppmuntran bör ses som extremt omoraliskt. Lixom vi uppmuntrar ju inte varandra att ta ”förbjudna preparat” här eller sexuella övergrepp på barn osv :|

    Alkohol är lixom totalt rumsrent och socialt accepteret – opium för folket – och även på ett kost- och träningsforum som detta tycks det vara konsensus att man ska göra det. Därför ska vi även uppmuntra minderåriga att ta del av vå fina sociala kultur med alkohol :):drinks:

    Du har lite ordinära liknelser.

    #556819
    MrE wrote:
    Jag undrade bara hur du resonerade eftersom jag hyser stor respekt för dig här på forumet.

    Det är inte olagligt att dricka alkohol som minderårig. Däremot är det olagligt att langa till minderåriga men själva konsumtionen isig är inte olaglig.

    Att inneha alkohol som minderårig är väl olagligt? :what: Annars ska jag minsann läxa upp farbror blå nästa gång han kommer och konfiskerar alkohol på en fest med minderåriga i en hyrd lokal(alltså inte allmän plats).

    #556820
    malawiglenn wrote:
    tycker du? Vad är det för fel att ha sex med en 13årig flicka om hon går med på det? Ni bör skrika ”pedofil” nu, men en minderåring som dricker är helt ok trots att alkohol inte är det nyttigaste i världen om vi säger så… :

    Jag älskar att håna sammhällets inkonsekvens bara, jag får gifta mig med en man – men jag får inte gifta mig med min lillasyrra..

    Ja det tycker jag… och din nivå är för låg för min smak så BYE.

    #556821

    Fler varningar och tom en ban. Det går bra för forumet ikväll.

Viewing 8 posts - 31 through 38 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.