- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Träning av muskelgrupper som hjälper varandra vid samma pass?
Hej!
Lite klumpigt topicnamn men jag visste inte hur jag skulle skriva.
I vilket fall så har jag en fråga (konstigt va? hahaha)
Jag har hört att man ska träna de muskelgrupper som hjälper vid varandra vid träning tex:
Rygg+biceps eftersom blodet redan är i biceps.
Men på andra håll har jag hört att man inte inte ska träna så utan tex rygg+triceps eftersom triceps inte hjälper till så mycket i ryggövningar så orkar man mer eller nått så liknande.
(Förlåt för mitt dåliga förklaring, visste inte riktigt hur jag skulle förklara det, men hoppas ni fattar vad jag menar!)
Hur ligger det egentligen till?
//odoof
Tror ej det finns något rätt eller fel här faktiskt, personligen försöker jag separera muskler som ”hjälper” varandra med någon/några dagar då jag vill kunna koncentrera mig på just den muskelgruppen som är aktuell utan att ”hjälpmuskler” är uttröttade
Det beror väl lite på hur ofta du hade tänkt träna. Att tex träna biceps dagen efter ryggpasset kan ju vara lite slitsamt.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY