träning efter nattjobb

Home Forums Allmänt om gymträning träning efter nattjobb

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hejsan tänkte kolla med er som vet om det bär bra eller dåligt att man ger sig på ett träningspass innan man sover efter en natts jobb. Tänkte man har ändå energi när man gå hem och att då ta en sväng förbi gymmet på jobbet innan hemgång känns som en ba idé men frågan är om det finns något negativt med det.

edion wrote:
    Hejsan tänkte kolla med er som vet om det bär bra eller dåligt att man ger sig på ett träningspass innan man sover efter en natts jobb. Tänkte man har ändå energi när man gå hem och att då ta en sväng förbi gymmet på jobbet innan hemgång känns som en ba idé men frågan är om det finns något negativt med det.

Om du orkar träna då är det väl inga konstigheter. Det är väl snarare det problemet jag kan uppleva efter att ha jobbat natt att jag inte orkar träna eller inte orkar hålla koncentrationen uppe under under ett eventuellt pass. Vid det sistnämnda så blir det ju inte lika effektivt som ett ”normalt” pass hade varit. Men sålänge du känner att du orkar så är det ju bara att köra på.

Många faktorer spelar in. Givetvis. Jobbar själv stundtals natt, lite mer än 10 timmar, inget fysiskt arbete men jag är så trött då jag slutar så jag hade inte presterat mycket vettigt. Kroppen är juh trött på ett annat sätt efter nattarbete, iaf det jag upplever. Stressar kroppen på ett annat sätt.

Jag brukar sova åtminstone ett par timmar (alltid bättre än inget), äta en måltid, vänta 2h o sen fara och träna…Funkat bra hittills men man får som sagt anpassa träning efter vad kroppen klarar av.

Du kan juh helt enkelt pröva och se om det känns bra.

Good luck!

Skönt med bra svar kommer försöka träna efer jobbet. Vet att nätter på sjukhus där jag ska vara kan vara jävligt jobbigt och men även jäkligt lugna. Man får köra när man kan helt enkelt.

Jag brukar alltid köra mina löppass innan jag går och lägger mig (mellan 22-23:30) och i början kan det vara svårt att sova, men som allt annat här i världen så vänjer man sig.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.