Träning hemma utan en massa gymutrustning

Home Forums Allmänt om gymträning Träning hemma utan en massa gymutrustning

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

har sökt lite men inte hitta någe, är väll lite halv blind..

men jag undrar om det finns någon tråd om träning i hemmet annars kan väll denna starta en,,

skulle vilja ha tipps på övningar, redskap ni använder.

har en blogg jag nyss skapat som handlar om just detta ämne och mina försök att bli någorlunda vältränad med bara enklare medel och hemgjord utrustning som inte kostat skjortan

så jag vill samla så mycket info om det som möjligt,

för dom som är intresserade kan ju gå in på
    [http://lifeofjmarklund.blogspot.com/]

Varför inte dra och träna på ett gym?

En skivstång, vikter efter behov.

Bänkpress
    Militärpress
    Stångcurl
    Knäböj
    Marklyft

JeppeAndersson wrote:
    Varför inte dra och träna på ett gym?

ja. varför inte.. kanske för att jag måste lägga mina pengar på annat än ett dyrt gymkort och soppapengar,,.

tidsbrist. har ett antal hundar som tar upp mycket tid sambo, dotter, enstaka andra intressen, jobb, m.m.

vill göra något anorlunda..

har inge gym i närheten där jag bor.

har varit gym råtta en gång i tiden men då va jag singel hadde inga utgifter m.m. och all tid i världen kändes det som,,
    jag levde för att träna.

men tack ändå

Gustaf Lindberg wrote:
    En skivstång, vikter efter behov.

Bänkpress
    Militärpress
    Stångcurl
    Knäböj
    Marklyft

har en liten uppsättning hantlar men ingen bänk. har lite dåligt med platts just nu för sånt. och jag vill inte ha någon liten stadig ihopvikbar sådan heller men tack för förslaget. övningarna är bra

Ohan81 wrote:
    har sökt lite men inte hitta någe, är väll lite halv blind..

men jag undrar om det finns någon tråd om träning i hemmet annars kan väll denna starta en,,

skulle vilja ha tipps på övningar, redskap ni använder.

har en blogg jag nyss skapat som handlar om just detta ämne och mina försök att bli någorlunda vältränad med bara enklare medel och hemgjord utrustning som inte kostat skjortan

så jag vill samla så mycket info om det som möjligt,

för dom som är intresserade kan ju gå in på
    [http://lifeofjmarklund.blogspot.com/]

Pilatesbollen, boxningskudde, inte så dyra och finns många övningar till!:) funkar finfint för mig dagar jag inte hinner till gymmet. Sedan utfall är enka och effektiva och växlar man dynamiska och statiska rörelser så tar det riktigt ordentligt faktiskt:) Sedan enkelt att lägga någon vikt i varje hand (behöver juh inte vara köpta vikter), har tagit påse med vattenfyllda pettflaskor:P ser inte så fint ut, men det spelar inte så stor roll^^ Sedan på promenaden brukar jag gå utfall upp för vissa backar också sjukt jobbigt för bena^^:P
    men pilatesbollen rekomenderar jag, kanske lite ”tjejigt”, men finns många bra övningar till den.
    [www.mabob.wordpress.com] (blogg om en ständig kamp emot det överflödiga fettet)

Lacyharlyheat wrote:
    Pilatesbollen, boxningskudde, inte så dyra och finns många övningar till!:) funkar finfint för mig dagar jag inte hinner till gymmet. Sedan utfall är enka och effektiva och växlar man dynamiska och statiska rörelser så tar det riktigt ordentligt faktiskt:) Sedan enkelt att lägga någon vikt i varje hand (behöver juh inte vara köpta vikter), har tagit påse med vattenfyllda pettflaskor:P ser inte så fint ut, men det spelar inte så stor roll^^ Sedan på promenaden brukar jag gå utfall upp för vissa backar också sjukt jobbigt för bena^^:P
    men pilatesbollen rekomenderar jag, kanske lite ”tjejigt”, men finns många bra övningar till den.
    [www.mabob.wordpress.com] (blogg om en ständig kamp emot det överflödiga fettet)

jo en boll har jag funderat på. får ta fram symaskinen och sy mig en slagsäck. hade en när jag var yngre.. sen tycker inte jag att det finns några direkt manliga eller tjejiga övningar eller redskap. det är bara fjollor som inte vågar prova :p

har några hantlar som man kan ha i händerna när man kör utfall och dylikt. men även en hemgjord Bulgarian Training Bag på 10 och 15kg som man kan hänga runt nacken..

tack för inspiration hoppas det kommer mer,,
    PS. fin blogg

Ohan81 wrote:
    jo en boll har jag funderat på. får ta fram symaskinen och sy mig en slagsäck. hade en när jag var yngre.. sen tycker inte jag att det finns några direkt manliga eller tjejiga övningar eller redskap. det är bara fjollor som inte vågar prova :p

har några hantlar som man kan ha i händerna när man kör utfall och dylikt. men även en hemgjord Bulgarian Training Bag på 10 och 15kg som man kan hänga runt nacken..

tack för inspiration hoppas det kommer mer,,
    PS. fin blogg

Lite roligt, fick reklam från gymgrossisten precis. De har erbjudande nu på deras boll^^, Tänke kanske något för dig då! 199:- ink dvd :)
    Håller med dig om att man inte ska sätta könsprägel på övningar och redskaper, men finns tvyärr ganska många som gör:P iaf runt om kring mig. Lycka till med din träning! Skål för hemma träning;)!

Lacyharlyheat wrote:
    Lite roligt, fick reklam från gymgrossisten precis. De har erbjudande nu på deras boll^^, Tänke kanske något för dig då! 199:- ink dvd :)
    Håller med dig om att man inte ska sätta könsprägel på övningar och redskaper, men finns tvyärr ganska många som gör:P iaf runt om kring mig. Lycka till med din träning! Skål för hemma träning;)!

tack detsama.. får gå till GG och kolla

Jag har tränat hemma i början av min träningsperiod. Jag tyckte det var skittråkigt, därför sökte jag mig till ett gym. Ett gymkort behöver inte vara så dyrt. Jag betalar 200:- i månaden

thomas.R wrote:
    Jag har tränat hemma i början av min träningsperiod. Jag tyckte det var skittråkigt, därför sökte jag mig till ett gym. Ett gymkort behöver inte vara så dyrt. Jag betalar 200:- i månaden

kortet i säg kanske är överkomligt beroende på vart man bor men alla resor dit inräknade så drar det iväg lite mera..

sen att det skulle va tråkigt att träna hemma tror jag bara är en tankeställning som man kan övervinna.. det är vad man gör det till så att säga,,

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.