Träning istället för vilodag?

Home Forums Allmänt om gymträning Träning istället för vilodag?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej!

Jag har nu i 3 veckor kört ett Program som känns riktigt bra. Jag tränar ca 6 ggr i veckan, ibland 5. Dock så börjar jag tänka på det här med vilodag. Behöver jag det? Eller ska jag köra lättare varannan dag eller kanske bara köra vanligt o låta 24h vila räcka?

Tacksam för all hjälp!

Värt att nämna är att jag kör -500kcal kost också. Det är nog en anledning till att jag inte kör mkt konditionsträning. Kör 15 min cross ( om det nu heter så) varannan dag före träningen.

Om du tränar 6 dagar i veckan så har du ju en vilodag…
    Annars är mitt tips att lyssna på din kropp, det är ju väldigt individuellt hur mycket man kan träna utan att bli övertränad…

Säger som Stuart McRobert – Whenever in doubt, take an extra day off!

Dvs, är du minsta tveksam så välj vilan framför träningen! ;)

så länge du inte blir övertränad så är det bara att köra på :)

ok ok :)

Då tackar jag och går till gymmet nu:)

-500kcal som en liten mini deffning alltså : ) ?
    När jag själv ligger i tävlingsdiet vill jag träna på ett eller annat sätt för att bara komma hemifrån och få bort tankarna lite, pröva köra ca 5ggr i veckan styrka och lägg in 2 konditionspass : )

tycker väl att 6 dagar är mycket oavsett, vila behövs mer än många tror men vad vet jag hehe.lyssna på kroppen bara.

Ja det är där jag börjar bli lite konfundersam.

Jag tränar 5-6 dagar i veckan. Där jag tränar armar, axlar, mage, bröst och rygg, (jag kör inte ben för tillfället pga av skada). Efter träningen kör jag crosstrainer/cykling/löpning i 15-20 min.

Dock så kör jag detta varje gång. Är det något problem att köra samma sak varje gång? Eller ser ni något annat ni finner konstigt?

Rzetterström wrote:
    -500kcal som en liten mini deffning alltså : ) ?
    När jag själv ligger i tävlingsdiet vill jag träna på ett eller annat sätt för att bara komma hemifrån och få bort tankarna lite, pröva köra ca 5ggr i veckan styrka och lägg in 2 konditionspass : )

Ja, en liten minideff:) har lite fett här o där, det ska bort:)
    De fem passen; hade det varit några problem om jag kört som jag kör redan nu? dvs samma ”program”.

Sist: 2 pass kondition vs 15-20 min kondition efter varje träning .. För- / nackdelar?

Borttaget

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.