- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › träning varje dag, dåligt?
Hej!
Jag är en tjej på 17 år och jag ÄLSKAR att gymma! Jag har gymmat i snart 2 och ett halvt år men det är inte förens nu jag kör riktigt hårt. Jag tränar varje dag men är lite orolig med tanke på att jag läser nästan överallt att man ska vila minst 1 gång per vecka? Har tränat varje dag i snart 8 veckor, jag har inte fått nån negativ effekt. Men jag vill ändå få ut så mycket som möjligt. Mitt mål är att bli mer slimmad med snygga muskler, inte för mycket, bara lite lagom. Hur ska jag göra? Jag vill gymma varje dag, men om det är för ohälsosamt så får jag väl bestämma en vilodag.
Mitt schema nu.
Dag 1: Crosstrainer 40 min+ och styrka på magen
Dag 2: Crosstrainer 40 min+ och styrka på benen
Dag 3: Crosstrainer 50 min+ och styrka på armar och rygg
Sedan rullar det på. Kan jag fortsätta eller är det dåligt?
träning varje dag sliter på endokrina systemet och tillslut blir du övertränad, och några symtom på att du är övertränad är: minskad motivation, viktförlust och större risk för skador till exempel. Sen skulle jag själv inte träna styrka och kondis efter varandra, efterssom det gör det svårare att bygga muskler om jag har rätt.
jag hade gått i snabb takt istället för crosstrainen, gå i snabb takt och du förlorar fett, kör du crosstrainern i samband med muskelträning så riskerar du till o med o förlora muskler, och apropå träna 7 dagar i veckan så hade jag haft 1 vilodag iaf, det har jag nu, och vill du träna varje dag så skit i musklerna på helgerna o gå ut o gå istället o bränn lite fett
Okej, tack så mycket för era svar! Ska fundera på att ta en vilodag eller bara promenera då istället
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY