Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tränings fråga
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2011 at 18:51 #54128Anonym anvandareMember11 januari, 2011 at 18:51 #136124Anonym anvandareMember
Vet inte ifall jag har placerat denna tråden rätt men annars kan mod flytta den.
Ber även om ursäkt för eventuella stavfel då jag har skriv/läs svårigheter!Jag har en fråga som jag under ett tag har grubblat på, kanske blir lite virrigt men ska försöka förklara så gott det går!
Låt säga att när man har tränat har man kört till 100% och då får en muskelväxning på 100% men om man låt säga skulle träna 80% får man då en muskelväxning på 80%?
Nu menar jag ju inte att man växer 100% eller liknande, mer ifall min tankebana ligger rätt till detta?tacksam för svar
Mvh StorStark
12 januari, 2011 at 16:11 #136125Anonym anvandareMemberhej!
med den kunskap jag har skulle jag nog säga att dom där sista 20% är viktiga ifall du vill maxa muskeltilväxten.
det är ju de slagprodukter som det skapas mest av när du tar ut dig till max t.e.x mjölksyra, som säger till din kropp att växa och skicka ut anabola hormoner12 januari, 2011 at 22:40 #136126Anonym anvandareMemberMankx wrote:hej!
med den kunskap jag har skulle jag nog säga att dom där sista 20% är viktiga ifall du vill maxa muskeltilväxten.
det är ju de slagprodukter som det skapas mest av när du tar ut dig till max t.e.x mjölksyra, som säger till din kropp att växa och skicka ut anabola hormonerOkej tack! Så det är bättre att kanske träna 3 gånger i veckan och köra 100% istället för kanske 4-5 gånger i veckan men då köra 80%?
13 januari, 2011 at 15:39 #136127Anonym anvandareMemberhej igen!
jo det skulle nog vara att föredra.
men du kan ju variera upplägg och antal träningsdagar per vecka för att verkligen chocka kroppen.
t.e.x en månad kör du 4 dagars split och den andra bara 3, och en dag med lite konditionsträning är inte fel heller. ifall du har möjligehet.
glöm inte att byta lite övningar ibland och variera antal reps/set.variation i styrketräning är a och o för maximal muskeltillfäxt.
13 januari, 2011 at 15:49 #136128Anonym anvandareMemberDu växer utav överbelastning. Vill du ha tillväxt bör du sikta på att i varje pass belasta muskeln hårdare än i det förra passet. Att då träna med 80% utav sin kapacitet kan som bäst resultera i att du underhåller den muskelmassa du redan har men hypertrofi kan du glömma (såvida du inte är fullkomligt nybörjare).
17 januari, 2011 at 16:49 #136129Anonym anvandareMemberOkej tack så mycket!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.