- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Träningshjälp!
Tjenare, jag är en kille på 16 år. Jag är överviktigt, är 175 cm lång och väger runt 95 kg. Trots detta så är jag hyffsat tränad, jag spelar hockey, träning 3 gger i veckan och 1 match. Jag vill börja styrketräna 3 gånger i veckan och mitt mål till en början är framförallt att bränna fett men också bygga muskler inom sin tid, ja jag har tålamod! Jag fick tag i ett Powertec multisystem jätte billigt av en kompis för att han inte fick plats med det när han flyttade till lägenhet. [http://www.youtube.com/watch?v=KQ7Y9udhevU] . På denna maskinen kan jag köra:
* Shoulder press ( Axlar )
* Squat ( Ben )
* Calf Raise ( Vader )
* Arm Curl ( Bicep )
* Seated row ( Axlar/Rygg )
* Leg Extension ( Ben )
* Lat Pulldown ( Axlar )
* Close grip pulldown ( ? )
* Shrugs ( Nacke )
* Tricep Press ( Tricep )
* Bench Press ( Bröst/Axlar/Tricep
* Ab Crunch ( Mage )
* Tricep press ( Tricep )
Jag har också köpt hantlar och en skivstång. Det finns också en träningscykel och en crosstrainer till kondition.
Jag undrar om någon har tips på hur mina träningspass / schema ska se ut och vad jag kan göra för övningar med hantlarna och skivstången. Tack på förhand!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY