Träningspartner

Home Forums Allmänt om gymträning Träningspartner

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • Author

anus är lite att ta i men kör helst själv

Beror på person till person.
    ibland är det bra för att kunna spärras av en jämn stark. dock blir de problem om kompisen inte är på samma nivå. j..la massa av och på med vikterna.
    sen är det lätt att tjöta men det ultimata är att träna själv men ha kompisar runt om som man kan tjöta med om man vill.
    på detta sätt kan man fokusera sig på sig själv o sin träning men ändå tjöta med sin kompis då man vilar.

beror från pass till pass :D

vissa gånger behöver man sällskap, personligen vet jag att det är dömt att köra böj själv, då böjer jag bara minivikter. har jag nån som pushar mig lite får jag på mer vikt.
    har jag nån med mig så fokuserar jag oftast mer på utförandet dessutom.

sen tycker jag det går fortare när man tränar med nån, då byter man ju mest av varandra mellan setten, mot om det bara är folk runtomkring, då brukar jag fastna i snackandet.

som tävlande vill jag ju också ha teknikhjälp, passning och sånt.

Bra tycker jag, men kravet är att man är hyfat jämn stark så man kan trigga varann till högre vikter :bb3:

jag tränar med någon som tränar samma övningar som mig och är relativt jämnstark, det tycker jag bara är triggande. Jag har t om svårt att köra själv nuförtiden då detär tråkigt. Vanesak skulle jag nog säga, men det är viktigt att den man tränar med har ungefär samma ambitionsnivå som en själv och inte bara går och lallar runt.

Jag tycker att det är guld att ha någon som pushar en att ta i det där lilla extra man orkar men inte tror att man orkar 😮

Har efter många år av ensamt tränande börjat förstå och fatta fördelen med träningspartner. Nu tycker jag kan ta i mer, blir mer peppad och det är så mycket roligare att träna när man är två som älskar träning!

Träningpartner, absolut! Att ha träningspartner är samma sak som att hålla på med lagsport, alltså att det är lättare vid motgång och roligare i medgång.

mvh Boven

Beror lite p

Tränar bara med partner om det är ett pass med övningar jag behöver hjälp i eller som nu när jag behöver få bättre motivation att köra vissa muskelgrupper (BEN!).
    Annars kör jag själv :)

Mycket roligare att köra tillsammans med någon! Visst kan det vara svårt att hitta någon som tränar och vill träna/har samma mål som man själv. Har haft tur..har tränat tillsamman med en kille till och från i 2-3 års tid. Man blir mer peppad att ta i och kämpa sen är det ju en social grej också..Men man vill ju för den sakens skull inte att passet tar hur lång tid som helst..det viktiga är att man synkar bra ihop och är målinriktade.

Brukar inte tr

Med r

niklas wrote:
    Kör ni med träningspartner? Får ni bättre resultat när ni tränar med ngn annan, eller blir träninigen lidande pga av all tjöt?

Jag tycker det är kanon och träna med en polare, så att man kan puscha varandra. Tränar nästan alltid med min polare Henkzz och det fungerar skit bra. :bb2:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.