Tre frågor om mitt träningsupplägg

Home Forums Allmänt om gymträning Tre frågor om mitt träningsupplägg

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Har nu tänkt att börja med lite deff såhär inför den varma årstiden;)

Lite hjälp påvägen skulle vara super, kör idagsläget 5ggr iveckan och upplägg träna igenom samma muskel 2ggr i veckan,

har lagt upp att köra som såhär att ta tex bröst tungt 4-6rep ca 3set å 3övningar och nästa gång kör bröst kör ja 10-12rep ca 3set samt 3övningar, detta sker på sammanhängande vecka. Har funkat helt oki inga problem att öka vikter och känner mig pigg överlag alltså ingen överträning hittentills:up:

Sen kör jag olika övningar per muskel att det blir ca 6övningar på samma muskel i veckan fast uppdelat 3ggr per gång. Hoppas ni förstår ungefär hur ja menar?

Håller mig mest till basövningar håller mig så långt ifrån som möjligt från maskiner:up:

Nu är mina frågor

1, Kan jag köra samma upplägg nu när ja börjar med deff eller ska ja lägga om det på något sätt?

2, Är det dumt att ha olika övningar på musklerna att jag ska köra samma hela tiden alltså samma övningar på bröst 2ggr i veckan?

3, Egentligen är det mest kärlekshandtagen jag vill bli av med på kroppen någon speciell övning att komma med?

4, Tänkte köra morgonpromenader ca 60min dumt att ta en promenad till på kvällen strax innan läggdags? att man kan avsluta kvällen med lite kesella

Som sagt tacksam för svar och förstår ni inte riktigt så inte rädda för att fråga:up:

Hejsan såg att du inte fått något svar så antar att du fortfarande undrar, ska se om jag kan hjälpa dig med något iallfall:)

1. nej du kan köra samma spelar inte så stor roll.
    2. Man ska inte köra samma övningar varje gång, variera så du chockerar musklerna annars vänjer sig kroppen vid samma övningar varje gång, och speciellt när du tränar bröst 2 gånger i veckan?
    3. går inte och förbränna endast ”kärlekshandtagen” du måste deffa hela kroppen, och som du säkert har hört innan går det inte och ”punktförbränna”
    4. Promenader/cardio överhuvudtaget varierar väl, om du deffar och det inte händer speciellt mycket, kan du ju självklart köra cardio,men tror nog 1 gång om dagen ska räcka för dig, du ska ju bränna fett inte muskler;)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.