- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Tre olika faser
Hej.
För ett par år sedan tränade jag flitigt ett tag men tyvärr så blev det ett litet uppehåll tills nu, har kört på i lite mer än två månader nu. Det blir 5 ggr per vecka. 1. Bröst/triceps 2. Rygg 3. Vila 4. Biceps/axlar 5. Ben/mage 6. vila
Så ligger mitt träninschema. Nu till min fråga.
Har delat upp antalet reps/vikt i olika perioder (efter något gammalt minne). 1. 4-6 veckor lätt 10-12 reps. 2. 4-6 veckor halvtungt 8 reps 3. 4-6 veckor tungt 3-6 reps.
Är det idée att splitta grupperna och köra olika veckor? Exempel att på bröst köra på exemeplvis jätte tungt 4-6 veckor medans samma veckor köra lätt på tricepsen. och tvärt om. Så man kan fokuser alla kraft på den indivuella gruppen på det passet?
Är det idée att byta om ibland så att man kör triceps först ifall man kör tungt så man kan maximera tyngden, och sedan köra lättare på bröst (när man är i den perioden?)
Är det idée att kanske inte köra 4-6 veckor på varje utan köra exempelvis en vecka 10-12 reps, nästa vecka 8, nästa vecka 3-6?
Kan det vara idee att köra igenom kroppen två gånger per vecka, första gången jätte tungt, nästa gång lätt? Läste något i någon body tidning att det var en strong man kille som körde så?
Hoppas det inte blev rörigt.
Kan det vara idee att köra igenom kroppen två gånger per vecka, första gången jätte tungt, nästa gång lätt? Läste något i någon body tidning att det var en strong man kille som körde så?
ja det är ett mycket bra upplägg, musklerna behöver bara 48-72h vila, innan de kan tränas igen.
Ja om volymen hålls på en nivå så att du klarar av att köra 2 ggr i veckan så funkar det bra.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY